Labam akordeonistam jāprot viss

- 21.Marts, 2013
Viesis
Laikrakstā

Kopš kādā no Ziemas mūzikas festivāla koncertiem izdzirdēju, cik virtuozas pasāžas un sulīgas akordu kadences no instrumenta spēj izvilināt NATĀLIJA MEĻŅIKOVIČA, esmu kļuvis par nelabojamu akordeona cienītāju, kas ar nepacietību gaida katru nākamo muzikālo tikšanos koncertā vai kādā sirsnīgā literāri muzikālā pasākumā.

Jau trešo gadu talantīgā mūziķe strādā Valmieras mūzikas skolā par akordeona spēles pedagoģi. Par sevi viņa atklāj: — Spēlēt sāku piecu gadu vecumā, un mana pirmā skolotāja bija tante. Pāris gadus vēlāk iestājos Limbažu mūzikas skolā, kur mans pasniedzējs bija Viktors Ņikandrovs. Vēlāk iestājos Jāzepa Mediņa Rīgas mūzikas vidusskolā, kur mācījos četrus gadus. Sekoja studijas Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā — četrus gadus bakalaura, divus — maģistra programmā, kuru pagājušajā gadā pabeidzu, gan Mediņos, gan akadēmijā mācoties pie Jurija Rižova.

Pagājušajā gadā Erasmus programmas ietvaros piecus mēnešus mācījos Romas konservatorijā pie Itālijā slavenā pedagoga Masimiliano Pitoko, gūstot ļoti labu pieredzi. Lai gan Itālijā dominē bajāna tipa instrumenti ar pogām, kuri skaitās tehniski parocīgāki, un vienubrīd pat konkursos notika dalīšana pogu un taustiņu grupās, tomēr tas nebija traucēklis, jo taustiņnieki ir pierādījuši, ka arī viņi spēj sasniegt virtuozitātes virsotnes, līmenis ir tik augsts, ka pilnīgi vienalga, uz kā izpildītājs spēlē.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru