Pretrunīgi, bet produktīvi

- 11.Jūnijs, 2014
Laikrakstā

Valmierā 28. maijā forumā Augstākās izglītības loma 21. gadsimta Latvijā pulcējās viedokļu līderi jautājumā par augstākās izglītības nākotni. Tika diskutēts par problēmām augstākajā izglītībā, par piedāvātajām iespējām un nepieciešamajām pārmaiņām, lai varētu uzlabot augstākās izglītības kvalitāti. Savus viedokļus izteica gan augstāko mācību iestāžu, gan valsts pārvaldes, gan darba devēju pārstāvji. Jāteic, brīžiem forumā nācās dzirdēt diezgan atšķirīgus uzskatus, tomēr, tikai runājot par problēmām, pat strīdoties dažā jautājumā, iespējams atrisināt problēmas.

Angļu filozofs Herberts Spensers teicis, ka izglītības galamērķis ir nevis zināšanas, bet gan darbība. Šis filozofs gan dzīvojis 19. gadsimtā, bet pamatvērtības izglītībai vairāku gadsimtu laikā nav mainījušās. Foruma diskusijas daļā arī Vidzemes Augstskolas rektors Gatis Krūmiņš, atbildot uz auditorijas jautājumu, uzsvēra, ka augstākās izglītības galvenā loma ir iemācīt šos cilvēkus patstāvīgi darboties. Dodoties jau reālās darba gaitās, studenti un arī augstskolas absolventi var paši pieķert kaut ko klāt pašmācības ceļā — apgūt trūkstošās kompetences, jo sabiedrība un uzņēmējdarbības vajadzības attīstās dinamiskāk, nekā iespējams veikt studiju satura maiņu.

PIE VIENA GALDA — AR DAŽĀDIEM VIEDOKĻIEM. Galvenie runātāji Valmierā notikušajā forumā Augstākās izglītības loma 21. gadsimta Latvijā.Artjoma Oša foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru