Autobraucējiem dzīve kļūs dārgāka

13.Jūlijs, 2017
Dzīvesstils
Laikrakstā

Ir tāds teiciens, ka dažādas sīkas nelāgas lietiņas laiku pa laikam mūs piemeklē tikai tāpēc, lai dzīve neliktos kā salda medus podiņš...

JA MAN BŪTU TĀ NAUDIŅA... Tad es, protams, arī pārsēstos elektromobilī, un tas pat varētu būt BMW, bet vēl labāk Tesla. G. Vīksnas foto

Būs dārgāka degvielaJāteic, ka arī Latvijas valdība par autobraucējiem nekad neaizmirst, kārtējo jauno nodokļu paketi kopā lipinot. Izņēmums nav arī šī rudenīgi pavasarīgā vasara: Ministru kabinets šonedēļ otrdien atbalstīja grozījumus likumā Par akcīzes nodokli, paredzot straujāk celt akcīzes nodokli degvielai, cigaretēm un alkoholam.Pilnīgs pofig par cigaretēm, kurām varētu cenu kaut desmitkāršot, neliels saprātīga lietotāja sūrums sirdī par alkoholu, tomēr vislielākais kreņķis par auto dzirdināmiem šķidrumiem! Lūk, kas mūs, mīļie autobraucēji, sagaida Latvijas simtgades svinību gadā:* svinu nesaturoša benzīna akcīzes nodoklis par 1000 litriem tiks paaugstināts par 7,8% — no 436 eiro līdz 470 eiro;* svinu saturoša benzīna akcīzes nodoklis par 1000 litriem tiks paaugstinās par 24% — no 455,3 eiro līdz 564 eiro;* dīzeļdegvielas akcīze tiks palielināta par 11% — no 341 eiro līdz 378 eiro par 1000 litriem;* sašķidrinātās naftas gāzes akcīzes nodoklis tiks palielināts par 12% — no 231 eiro līdz 260 eiro par 1000 litriem. Ja 21. jūlijā šos likuma grozījumus pieņems Saeima, nebūs jau mums kur sprukt — pukstēdami liesim bākās, ko nu kuram vajag. Tie, kuriem principā nav svarīgi, cik maksā automobilis, varbūt arvien vairāk sāks pirkt elektromobiļus vai hibrīdus. Redz, pat Volvo jau paziņojis, ka pēc pāris gadiem plāno pilnībā pāriet uz elektromobiļu ražošanu. Un arī pārējie sevi cienošie auto ražotāji cits pēc cita jau laiž dzīvē pa kādam elektromobilim. Tomēr pagaidām masveida elektrifikācija mūsu auto parkam nedraud. Pirmkārt, elektromobiļa cena bez dotācijas no valsts nav paceļama vidējam pircējam. Otrkārt, pagaidām budžeta klases elektromobiļiem iespējamais nobraukums ar vienu uzlādi nepārsniedz pārsimt kilometrus. Treškārt, ko ar šādas ietilpības akumulatora bateriju darīsim, ja ārā būs mīnus 30 grādi un elektromobilī nāksies darbināt visas iespējamās apsildes ierīces?


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru