Rallijkrosa automobiļu guru
Atļaušos savu šodienas sarunas biedru uzskatīt par sacīkšu automobiļu būves ja ne gluži profesoru, tad par izcilu drēbes pazinēju šajā interesantajā mašīnbūves nišā noteikti. Kurš gan cits, ja ne viņš – UĢIS TRAUBERGS! Tituliem bagāts autokrosa braucējs Latvijā un Eiropā, arī pasaulslaveno IRSI ziemas ledus gonku dalībnieks. Vīru lietās šoreiz runājam, kā top sacīkšu mašīnas tepat Kocēnos firmā TT Motorsports un kas ar tām brauc Eiropā.
Kopš kura gada jums te, Kocēnos, viss notiek?
No 2007. gada janvāra, sanāk 12 gadi.
Kad biju te pirms gadiem desmit, jūs bijāt četratā – vēl tavs bračka Ivo, Gints Garselis un Mārtiņš Zūlis, kurš tagad jau pavisam citās auto mehāniķu orbītās lido...
Gints joprojām mūsu garāžā rosās. Jā, Mārtiņš tagad strādā Toyota rallija komandā, nupat bija Montekarlo rallijā. Bāzes vieta viņiem Tallinā, tā ka viņš bieži arī uz mājām tiek nedēļas nogalēs. Cik zinu, arī algas ziņā rallijs pārspēj rallijkrosu. Pie mūsu platuma grādiem jau praktiski neiespējami samaksāt adekvātu darba algu cilvēkam, kurš tehniski var kaut ko sadarīt. Nu, kā šajā peldošajā procesā var pateikt, piemēram, cik stundas pavadīsi pie auto virsbūves izgatavošanas? Pērn mums vienai virsbūvei sanāca vismaz 2000 stundas, un mēs trijatā pie tās šeptējām...
Ja tā pavisam konkrēti runājam – kas patlaban te, Kocēnos, pie jums TT Motorsports cehā notiek? Tādā Vīru lietu kontekstā...
Mēs gatavojam sporta mašīnas Eiropas rallijkrosa čempionātam Super 1600 klasē. Pagājušajā gadā braucām ar diviem Krievijas sportistiem. Mēs mašīnas gatavojam un viņiem nomājam. Viņi brauc uz sacīkstēm uzvalkos un savās visās lietās, nobrauc tūri un atkal aizbrauc prom. Tāda ir tā matemātika. Pērn tās bija divas Renault Twingo mašīnas.
Kā šis Renault te, Kocēnos, top par sporta vāģi? Ar ko sākas un ar ko beidzas viss process?
Viss sākas ar jaunu virsbūvi, to – pavisam pliku – saņemam no Renault rūpnīcas Francijā. Tad virsbūvi liek uz speciāla galda, griež ārā amortizatoru atbalsta punktus, motora balstu punktus, to visu tur stiprina... Paralēli tam auto salonā tiek likts drošības karkass no hroma - molibdēna caurulēm, tās saņemam no Zviedrijas. Tas sporta auto piederumu ražotāju tirgus jau ir samērā šaurs.
Vai tajās korpusa vietās, kur pastiprinājumi vajadzīgi, nevar vienkārši jau esošajam kaut ko pielipināt klāt?
Faktiski visas šīs lietas ir diezgan pamatīgi atrunātas biezās bilžu grāmatās: ko drīkst un ko nedrīkst. Re, te pat katrs dubļu sargs ir pamatīgi iztirzāts puslappusē, bet par priekšējo bamperi vien ir vairākas lapas! Ir FIA izdotie noteikumi, lūk, te dzelteni iekrāsots teksts rāda, kuras lietas šogad pamainītas. Tā ka pie attiecīgās mašīnas bilžu grāmatas mums tomēr jāpieturas, sacīkšu auto gatavojot. Protams, katrai auto markai te ir arī savas nianses. Viss darbs tomēr pieskaņots automobiļa modelim, FIA grāmatai un minimāli specifiskiem noteikumiem no rallijkrosa, kas savukārt atšķiras no rallijā atļautā.
VISS VĒL PROCESĀ. Tik tālu Uģis Traubergs ar saviem palīgiem šogad ticis ar Eiropas rallijkrosa čempionātam gatavojamo Super 1600 klases Renault. Līdz 1. aprīlim šim automobilim jābūt kārtībā! Pagaidām uz visu sezonu pieteicies viens Krievijas braucējs, taču varbūt kāds vēl pamodīsies – ar krieviem neko nevarot zināt...
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv