Sistēmiska problēma

- 19.Jūnijs, 2024
Viedokļi
Laikrakstā

Pēdējo dienu galvenais notikums Latvijā, protams, ir apkārt dzelzceļa Rail Baltica būvniecībai saceltā ažiotāža, kas zināmā mērā spējusi aizēnot pat pie durvīm klauvējošos Līgo svētkus.

Pie tam vienlaikus kā ar to, ka dzelz­ceļa būvniecībai vajag papildu miljardus, kuru nav, kā arī ar atbildīgo amatpersonu totālu bezatbildību.

Ja vienkāršoti, tad stāsts ir par Valsts kontroles (VK) publiskotajiem secinājumiem, ka ātrgaitas dzelzceļa Rail Baltica būvniecības projekts, kura Latvijas daļas izmaksas sākotnēji tika lēstas 1,9 miljardu eiro apmērā, kuras pēc tam neoficiāli paspēja pieaugt līdz tuvu pieciem miljardiem eiro, tagad jau ir sasniegušas 9,5 miljardus eiro. Tas – ja pēc projekta, bet, ja stipri saspiežas un būvē tikai pašu nepieciešamāko, tad 6,5 miljardi eiro. Tāpat projekta īstenošana arī ir iekavējusies par vismaz pieciem gadiem. Sava veida vājš mierinājums, ka līdzīga situācija ir ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru