Vecā kārtība un jauni izaicinājumi
Dažādi vērtējama, taču jebkurā gadījumā stabilitāti arī nākamgad sabiedriskā transporta pakalpojumos nodrošinoša ir informācija, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās.
Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu (lielākoties līdz decembrim, bet atsevišķās lotēs – līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās. Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Šāds konkurss tika izsludināts tāpēc, ka Autotransporta direkcijai nebija izdevies kvalitatīvi noorganizēt sākotnēji iecerēto desmitgades konkursu, saņemot par konkursa rezultātiem daudzas sūdzības, no kurām vairākas joprojām ir izskatīšanas procesā. Tāpēc šāds pārejas variants, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.
Šajā īstermiņa konkursā rīkotāju prasības vairāk atbilstošas dzīves realitātei – tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau pašlaik un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas, piemēram, 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai, starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt lielāks par 10 gadiem, kā arī jābūt nodrošinātai iespējai autobusā iegādāties biļeti, maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Vietējās nozīmes maršrutos autobusu vidējais vecums līdz 20 gadiem, bet ne vecāks par 25 gadiem katram konkrētam autobusam.
TAUPĪGA AKTUALITĀTE. Mazie autobusi ar pasažieru ietilpību pārdesmit braucēju robežās vairāk parādās arī VTU Valmiera busu flotē. Gan braucēju kļuvis mazāk, gan degvielas patēriņš tādam mazulim krietni vien draudzīgāks uzņēmuma tēriņu sadaļai.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv