Vienlīdzīgas iespējas visiem Latvijas skolēniem

- 28.Janvāris, 2021
Viedokļi
Laikrakstā

Attālinātās apmācības palielina «kvalitātes plaisu» gan starp skolēniem, kas dzīvo pilsētās un reģionos, gan arī starp turīgāku un ne tik turīgu vecāku bērniem. Jau 2018. gadā OECD PISA pētījums norāda, ka pilsētas skolās skolēnu sociāli ekonomiskais stāvoklis ir augstāks nekā reģionos, kā arī tas ietekmē mācību rezultātus.

Arī tas, ka visi mācās attālināti un ir nepieciešams tehnoloģiskais nodrošinājums, ir gan psiholoģisks, gan arī ekonomisks izaicinājums ģimenēm. Ir vecāki, kas zaudējuši ienākumus, ir daudzbērnu ģimenes, kam vajag vairāk nekā vienu datoru, ir nestabila interneta kvalitāte tieši reģionos, tāpat tehnoloģijas noveco.

«Latvijā skolēnu sasniegumi Rīgā un pilsētās ir ievērojami labāki par viņu vienaudžu sasniegumiem lauku skolās, turklāt vislabākie sasniegumi ir valsts ģimnāzijās, tām seko ģimnāzijas, sliktāki sasniegumi ir vidusskolās un vēl sliktāki – pamatskolās,» norāda Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam «Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai». Šie ir dati un secinājumi, ka veikti pirms pandēmijas. Domāju, ka «zināšanu aiza» kļūst tikai plašāka.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru