Ziepes, lielas ziepes un "Rail Baltica"
Apmēram tā cilvēciski saprotamos apzīmējumos varētu vērtēt situāciju ar megaprojekta (plānoti 870 km: Igaunijā – 213 km, Latvijā – 265 km, Lietuvā – 392 km) Rail Baltica realizāciju. Kā liecina Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu, tostarp Latvijas Valsts kontroles, īstenotā projekta situācijas izpēte, starptautiskās dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta ieviešanai Baltijā šobrīd ir 10 līdz 19 miljardu eiro budžeta deficīts.
Krietni pārtēriņos ieripojusi arī Latvija. Piemēram, «reģionālo staciju skaits no 2018. līdz 2024. gadam ir mainījies no 15 līdz 17, jo Satiksmes ministrija iekļāvusi jaunas stacijas projekta tvērumā, piemēram, Āgenskalna staciju. Kopējās reģionālo staciju izmaksu aplēses ir 102 miljoni eiro, no kuriem šobrīd pieejami tikai 3,3 miljoni eiro. Būtiski mainījies Rīgas Centrālās pasažieru stacijas mezgla tvērums. Tas sākotnēji Rail Baltica projekta tvērumā bija iekļauts mazākā apjomā, taču pakāpeniski paplašināts, un tagad te ietilpst ne tikai sliežu ceļi un jauns dzelzceļa tilts, bet arī Rīgas Centrālā stacija un citi saistītie objekti. Kopējās izmaksas saskaņā ar jaunākajām aplēsēm varētu sasniegt 888 miljonus eiro.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv