Sabiedriskais transports: šodien un rīt. I

13.Jūnijs, 2017
Laikrakstā

Lai arī cik daudz jaunu un lietotu vieglo auto ik gadus papildina Latvijas autoparku, tajā joprojām būtiska vieta ir arī koplietojuma jeb sabiedriskajam transportam. Šajā jomā tuvākajos gados gaidāmas visai būtiskas pārmaiņas, un par tām intervijā Liesmai nesen pastāstīja  zinīgākais vīrs sabiedriskā transporta jomā Latvijā — Valsts SIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētājs KRISTIĀNS GODIŅŠ.

Autotransporta direkcija — šo organizāciju parasti pieminam, kad iznāk saruna ar pašvaldības SIA VTU Valmiera valdes priekšsēdi Oskaru Spurdziņu, un viņš neko sliktu nav teicis. Pirms sākam runāt,  lūgums visu savu vēstījumu tādā tautai saprotamā valodā, bez specifiskiem terminiem izklāstīt...

Runāsim pavisam vienkārši — par banāniem, riteņiem un autobusiem! Jā, arī mēs par Oskara Spurdziņa vadīto uzņēmumu varam tikai labas lietas stāstīt. Mērķi mūsu šodienas sarunai īstenībā ir vairāki. Viens no pirmajiem un lielākajiem — pārrunāt to, kā izskatīsies un kāds būs sabiedriskais transports Latvijā pēc 2021. gada, kad 2020. gadā būs noslēgušies visi līgumi ar pārvadātājiem: kā tad mēs brauksim, kāds būs šis pakalpojums un kāda būs organizācija. Otrs mērķis — aprunāties arī ar jums, presi, jo nereti no iedzīvotājiem taču dzirdat viedokļus, attieksmi pret sabiedrisko transportu, attieksmi pret citām aktualitātēm, kas skar šo nozari. Trešais — vēlamies ieskicēt arī sadarbību ar VTU Valmiera.

Nesen jūsu intervijā TV dzirdēju, ka patlaban valstī ir apmēram 60 spēlētāji pasažieru pārvadājumu biznesā un ir doma, ka pēc esošo līgumu termiņa beigām šajā tirgū varētu palikt tikai apmēram 20...

Precizēšu — spēlētāji ir apmēram 40, līgumi ir 63. Tāpēc, ka ir pārvadātāji ar vairākiem līgumiem, bet ir arī tādi, kam tikai viens. Taču sāksim visu pēc kārtas! Nav nekāds noslēpums, ka sabiedriskais transports Latvijā pēc kvalitātes ir ļoti atšķirīgs. Ir vietas, kur viss jauki, kārtībā un kur kvalitatīvi strādā uzņēmums, kur ir laipna pasažieru apkalpošana un cītīgas kontroles gan no uzņēmuma, gan no mūsu puses. Tur sūdzību nav, par šiem uzņēmumiem var teikt tikai atzinīgus vārdus.

Vai starp šiem līderiem varam pieminēt arī VTU Valmiera?

Neapšaubāmi jā! Pirms braukšanas uz Valmieru runājām ar kolēģiem, kuri ikdienā strādā ar statistiku, analītiku, sadarbību un komunikāciju, tāpēc šis nav tikai mans personīgais viedoklis. Jā, viņi ļoti atzinīgi izsakās par VTU Valmiera, arī man sadarbība ar Oskaru Spurdziņu ir ļoti laba, vienmēr esam atraduši kopīgu valodu. Pat neskatoties uz to, ka regulāri notiek kaut kādas pārmaiņas maršrutu tīklā — valmierieši te allaž ir ātri, efektīvi reaģē, komunikācija ar viņiem tiešām ir laba.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru