Tehniskā apskate: ik gadu vai tomēr retāk?

- 4.Augusts, 2016
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Šonedēļ lielajā presē — Latvijas Avīzē otrdien un NRA vakar — aktualizējies jautājums par tehniskajām apskatēm, tāpēc arī Rūcamlapa garām šim tematam neies. Varu justies gandarīts, ka mans viedoklis LA materiālā, ko gatavojis Latvijas auto žurnālistikas Maestro Atis Jansons, minēts kopā ar tādu konkursa Latvijas Gada auto žūrijas biedru un auto lietās zinīgu vīru kā motoru guru Uldis Rolis, satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis, rallija leģenda Ivars Caune un pieredzējušais autožurnālists Boriss Sebjakins viedokļiem.

Atļaušos savus apsvērumus atkārtot arī Rūcamlapā: «Divi gadi (starp tehniskajām skatēm) vai viens? Manuprāt, pilnīgi jauniem (t.s. nullītēm) automobiļiem tehnisko skati varētu atļaut iziet reizi divos gados pirmajos sešos ekspluatācijas gados, t.i., 3 ciklus: 0-2, 2-4, 4-6. Pēc tam — ik pa gadam. Ja ar auto nobrauc līdz 10 tūkstošiem km gadā, tad šo termiņu — tikai nullītēm varbūt varētu vēl pagarināt līdz 10 gadiem, t.i., vēl par diviem cikliem.» Laikam jau prasās klāt precizējums, ka te domāju strikti tādus solīdi lietotus auto. Tiesa, arī braucot gadā tikai 10 tūkstošus, auto var nojāt tā, ka pašam bail sametas, visu to saimniecību pēc tam servisā uz pacēlāja ieraugot...

Atis Jansons viedokļu kopsavilkumā LA rezumē: «Man ikgadēja tehniskā apskate netraucē. Gluži otrādi — tā ir stimuls rūpīgai auto apkopei vismaz reizi gadā, kas, iespējams, jau tā ir pārāk reti. (...) Un dažu kolēģu pieminētās pēkšņās tehniskā stāvokļa (kaut vai tikai riepu) kontroles uz ceļiem būtu lielisks līdzeklis paviršāko, skopāko, nabadzīgāko auto saimnieku mobilizēšanai. Varbūt varas vīru lēmumam tehniskās kontroles jautājumā šāda jauninājuma ieviešana var būt labs papildpunkts?» Tā tas varētu būt.

KAS LĀCĪTIM VĒDERĀ?


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru