Trīsgadu konkurss par desmitgadi turpinās
Mūsu valstī, iespējams, pati profesionālākā iepirkumu veicēja starp valsti pārstāvošām organizācijām ir Satiksmes ministrijas paspārnē strādājošā Autotransporta direkcija.
Jau trešo gadu nenorimst kaislības ap tās rīkoto konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ne vairs līdz 2030. gadam, kā bija cerēts, 2019. gadā iepirkumu publiski uzsaucot pirmo reizi, bet nu jau līdz 2032. gadam. Jo konkurss joprojām turpinās, pa šo laiku tas sadalījies lielajos – desmitgades – ciklos un sīkajos gada līgumos. Jo kaut kā pašu radītie lokālie ugunsgrēki atsevišķās lotēs, kur desmitgades pārvadātājs joprojām karājas gaisā, taču konkursa rīkotājam jādzēš!
Nupat Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš tik pārliecinoši uzstājās TV ekrānā raidījumā Aklā zona, ka liela daļa zilā ekrāna vērotāju, kuri nezina šī kunga vadītās iestādes krietni vien ieilgušo klizmu ar desmitgades konkursa uzvarētāju noskaidrošanu, varbūt pat aplaudēja visos jautājumos tik zinīgajam iepirkuma organizētājam. Tiesa, te precīzi der tas teiciens – ar muti Rīgā, ar darbiem aizkrāsnē. Jau veca kā pasaule ir ikgadējā pasažieru pārvadājumu nozares problēma Latvijā, kad regulāri kavējas valsts norēķini ar valsts pasūtījuma pildītājiem – transporta uzņēmumiem. Jo te kaut ko grūti par izdevumiem prognozēt pat nākamā gada griezumā. Tai pašā laikā Autotransporta direkcijas rīkotajā pārvadājumu desmitgades konkursā uz lotes saņemšanu pretendējošais uzņēmums ir spiests prognozēt savus tēriņus pat desmit gadus uz priekšu!
GATAVI DARBAM. VTU Valmiera autobusi ir gana komfortabli šodienas pasažieru pārvadājumu prasībām Latvijā. Vai šo biznesu uzņēmumam ļaus godprātīgi turpināt arī ilgtermiņā?
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv