Vairāk patriotisma — arī pārtikas grozā!
Kā zināms, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija ar Zemkopības ministrijas atbalstu šoruden rīkoja kampaņu «Karotīte vieno! Izvēlies vietējos produktus!». To organizēja, lai atbalstītu vietējos ražotājus un mudinātu iedzīvotājus vēl vairāk dot priekšroku pašmāju ražojumiem. To, ka šāds aicinājums joprojām ir aktuāls, apliecina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas veiktā aptauja Baltijas valstīs, kas notika augustā un kurā aptaujāti 2156 respondenti vecumā no 18 gadiem.
Aptauja parādījusi, ka īpaši ar patriotismu pret savas valsts ražojumiem izceļas igauņi. Pat situācijā, kad produkti būs dārgāki, 60% igauņu tomēr izvēlēsies vietējos, nevis Latvijas vai citas valsts produktus. Latvijas iedzīvotājiem savukārt galveno lomu joprojām nospēlē cena. Ka tik lētāk! Kaut arī importa prece! Tikai ap 45% Latvijas iedzīvotāju šādā situācijā tomēr paliktu patrioti un savā pārtikas grozā ieliktu vietējo produkciju, kaut arī dārgāku. Igaunija savu patriotismu pārliecinoši demonstrējot arī veikalu plauktos. Tā Igaunijā tajos pašlaik esot, piemēram, 95% vietējais piens, kamēr Latvijas veikalos vien 70%. Zemkopības ministrs ne reizi vien jau ticies ar tirgotājiem, lai panāktu, ka veikalu plauktos arvien lielākā īpatsvarā būtu kvalitatīvi Latvijā ražoti produkti.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv