Bobiks pārtop par... kravas auto

28.Februāris, 2019
Laikrakstā

Kā smejies, problēmas kapitālismā un (post)sociālismā risina ar kardināli dažādām metodēm. Latvijā vieglos – pat ļoti krutus – automobiļus mēģina pārkvalificēt par kaut ko citu tāpēc, lai izvairītos no lielāku nodokļu nomaksas, bet kaimiņvalstī Krievijā kopš tālā 1972. gada Uļjanovskas auto rūpnīcā ražotais vienkāršais, taču uzticamais paaugstinātas pārgājības vieglais automobilis UAZ 469, tautā mīļi saukts par bobiku, tagad juridiski pārtapis par N1C kategorijas spēkratu, t.i., par kravas auto ar to pašu paaugstināto pārgājību un maksimālo masu līdz 3,5 tonnām.

Kopš Brežņeva laikiem ražošanā esošais UAZ modelis, kas 2003. gadā no bezpersoniski padomiski krieviskā UAZ 469 pārtapa par nosaukumā internacionālāko UAZ Hunter jeb mednieku, savā konstrukcijā būtiski nav mainījies, tieši tāpēc šajā automobilī ir neiespējami uzstādīt vieglajam auto nepieciešamo drošības spilvenu autovadītājam. Un problēma atrisināta ar krieviem piemītošo atjautību – ja jau bez drošības spilvena nevar UAZ Hunter sertificēt kā vieglo automašīnu, lai tad bobiks pārtop par kravas auto, kuram nekādus drošības ķisenus nevajag!

GANDRĪZ KĀ SENDIENĀS. Salīdzinot ar 1972. gada izlaiduma bobiku, lielākā atšķirība UAZ Hunter laikam tomēr ir cietais jumts, kas aizstājis brezenta pārsegu. Foto no ASMRUS


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru