Ko var izspiest no OCTA polises
Lielākajai daļai autoīpašnieku ir samērā vājas zināšanas par zaudējumu veidiem, kādus sedz OCTA apdrošinātāji. Tikai desmitā daļa zina vairāk par trim zaudējumu veidiem, kurus kompensē apdrošinātāji, un vairums joprojām uzskata, ka OCTA sedz tikai zaudējumus par transportlīdzekļa bojājumiem vai bojāeju.
Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pērn decembrī veiktā aptauja, tikai ceturtā daļa autovadītāju ir informēti, ka apdrošinātājs maksā atlīdzību par ceļu satiksmes negadījumā cietušās personas veselībai nodarītiem zaudējumiem tik ilgi, kamēr vien saglabājas veselībai nodarītais kaitējums un rodas izdevumi saistībā ar šo kaitējumu.62,3% respondentu pareizi prata atbildēt, ka OCTA atlīdzību limits ir maksimālā naudas summa, kas paredzēta visiem ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem par nodarītajiem materiālajiem un nemateriālajiem zaudējumiem, atbilstoši nodarīto zaudējumu apmēram. Savukārt 62,8% aptaujāto norādīja, ka Latvijā patlaban spēkā esošie OCTA atlīdzības limiti par ceļu satiksmes negadījumā nodarītiem zaudējumiem mantai un personai ir pietiekami augsti. Šie rezultāti parāda, ka lielākā daļa autoīpašnieku zina par to, ka atlīdzību limiti par ceļu satiksmes negadījumā nodarītiem zaudējumiem mantai un personai Latvijā ir tādi paši kā citās Eiropas valstīs — attiecīgi 1 un 5 miljonu apmērā, kā to nosaka ES direktīva, tomēr sabiedrībā valda maldīgs uzskats, ka tādējādi kā atlīdzība būtu jāsaņem šis maksimālais apmērs.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv