Narvesen pēta: ko lasām, kam uzticamies

18.Augusts, 2016
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Arvien lielāku popularitāti žurnālu lasītāju vidū iegūst hobiju, padomu un ar veselības tēmu saistītie žurnāli — ceturtdaļa iedzīvotāju atzīst, ka pēdējo piecu gadu laikā tieši šādus izdevumus iegādājas biežāk. Tāpat arvien lielāku popularitāti iemantojuši arī izdevumi par zinātni un vēsturi, tā liecina Preses servisa un Narvesen sadarbībā ar pētījumu centra SKDS veiktais pētījums par iedzīvotāju mediju patēriņa ieradumiem.

Nemainīga paliek iedzīvotāju interese par reģionālajiem medijiem. Šiem, kā arī hobiju, padomu, vēstures un zinātnes žurnāliem iedzīvotāji izsaka vislielāko uzticību. Turpretim vismazāk iedzīvotāji uzticas uzrakstītajam glancētajos dzīves stila žurnālos un žurnālos par slavenību dzīvi. Žurnāli jau sen nav tikai svaigāko ziņu saņemšanas avots — teju 80% atzīst, ka tie ir ērts veids, kā uzzināt jaunumus par kultūras pasākumiem, sadzīves tehniku un elektroniku, kā arī skaistumkopšanu un parfimēriju. Turklāt lasītāji labprāt pēta ne tikai žurnālistu sagatavotos materiālus, bet arī reklāmas, kas izvietotas žurnālu lappusēs. Aptaujātie atzīst, ka tās ir vizuāli pievilcīgas, kā arī ērts veids, kā iegūt informāciju par jauniem produktiem un pakalpojumiem.  Izrādās, ka visčaklākās žurnālu lasītājas Latvijā ir sievietes vecumā no 35 līdz 64 gadiem, kuras dzīvo lauku reģionā. Turklāt žurnālus visvairāk lasa iedzīvotāji ar vidējo, kā arī augstāko izglītību. «Latvijā iedzīvotāji tiešām lasa, un mūsu novērojumi liecina, ka preses tirgus Latvijā ir stabils.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru