Riepu uzglabāšana

- 12.Maijs, 2016
Dzīvesstils
Laikrakstā

Izstādē Auto 2016 tiku pie interesantas lasāmvielas — pabieza žurnāla IC Informācija, ko izdod Inter Cars Latvija. Šoreiz daži padomi no izlasītā tādā būtiskā jautājumā kā riepu uzglabāšana. Nomainot savam auto ziemenes pret vasaras gumijām vai arī otrādi, aktuāla lieta — kur tukšajā sezonā glabāt riepas? Viena daļa to uztic servisam, kurā notiek riepu maiņa, taču, manuprāt, lielākā daļa tomēr riepas glabā kaut kur savā teritorijā. Tāpēc — dažas būtiskas lietas riepu glabāšanai.

* Kā liecina pētījumi, gumijas īpašību zudumi riepu glabāšanas laikā ir nenozīmīgi salīdzinājumā ar šo īpašību zudumu riepu ekspluatācijas laikā.

* Riepas iesaka glabāt tumšās un pietiekami mitrās telpās. Protams, tad labāk bez diskiem, lai mitrums neradītu tiem korozijas iespējas. Optimāla riepu glabāšanas vieta ir vēdināmas pagraba telpas, optimāls temperatūras temperatūras režīms — no plus 5 līdz plus 10 grādiem pēc Celsija.

* Nav ieteicams riepas glabāt metāla garāžā, kas vasarā sakarst saules staros.

* Riepas vislabāk glabāt vertikālā stāvoklī. Ja tomēr riepas glabāšanai tiek saliktas cita uz citas, tad vēlams tornī nelikt vairāk par 6 līdz 8 riepām.

* Ja riepas tiek pareizi uzglabātas laikā no gada līdz četriem gadiem, tām nav būtisku atšķirību no tikko pirktām riepām.

* Riepa, kas tiek lietota pazemināta spiediena apstākļos (piemēram, ar 2,0 atmosfēru spiedienu ieteikto 2,4 atmosfēru vietā), noveco par 35% ātrāk!

* Viss, kas palielina riepas temperatūru, paātrina tās novecošanos.

* Vismaz reizi gadā nepieciešams dot izvērtēt riepas ekspertam, piemēram, autoservisa riepu montētājam.

* Michelin Group speciālisti iesaka mainīt riepas pēc 10 gadiem no to izgatavošanas datuma, jo pēc tam vairs reāli nav iespējams noteikt, kādām slodzēm riepa tikusi pakļauta.

Manuprāt, diezgan labs riepu glabātāja minimums. Atceramies, ka no labām riepām ļoti atkarīga arī mūsu pašu, autobraucēju, drošība!

PLĀNĀKU VAIRS NEVAR! Pērn Ķīpsalā ieraudzīju šādu, ja nemaldos, 32 collu zemprofila riepu, kuru tikpat labi varētu saukt arī par bezprofila... Gunta Vīksnas foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru