Latvijā ražots fords
Vasara tā arī pagājusi bez nopietnas pierakstīšanās siltākā un jaukākā gadalaika ailītē. Nu jau silts sēņu lietutiņš līst, un rudens mēģina kompensēt savu priekšgājēju ar tīkamiem cipariem āra termometra sarkanajā skalā. Laiks Rūcamlapai atsākt savus iknedēļas iznācienus ar interesantām un Liesmas lasītājiem (es ceru!) būtiskām lietām no motoru pasaules un ceļu/ielu satiksmes. Manuprāt, šī rudens pirmais motorists — runātīgs humora vecis Jānis Cimermanis no Rīgas — ar savu pirmskara Latvijā gatavoto Ford Vairogs ir vērā ņemams ciemiņš. Abus sastapu viņsestdien Kokmuižas svētkos, kur fordiņa misija bija padarīt autentiskāku Rubenes amatieru teātra Volatus izrādi.
Pastāstiet, lūdzu, par šo skaisto vāģi!
Šis tiešām skaistais vāģis ir Ford V8 Vairogs. Modelis ir no ASV, bet auto ir salikts un ražots Rīgā. Tāpēc arī tas ir Vairogs. Amerikā šo mašīnu sauc par Ford V8 Standart.
Kā tikāt pie šī auto un kādā kondīcijā tas tobrīd bija?
Nu, bēdīga tā mašīna bija (smaida)... Grūti tagad atcerēties, tieši kurā gadā — nu, pirms vismaz divdesmit gadiem. Ieraudzīju šo auto Hanzas ielas taksometru parkā Rīgā. Man toreiz vajadzēja autiņam (motora) galvas blīves, un es zināju, ka situāciju var glābt taksometru parkā.
Ar kādu auto tolaik braucāt?
(Smejas) Smieklīgi, bet tas bija FIAT 508C Balilla, arī no antīkajiem auto...
Sanāk, ka esat ķerts uz veciem vāģiem? Es, protams, atvainojos, ka tā izsakos...
Tieši tā — ķerts, tas ir pareizs apzīmējums! Tad nu skatos — stāv tāds noplucis autiņš pašā maliņā...
Tādā pašā jūras zilganzaļā tonī, kā tagad?
Nē, tas bija zils un norūsējis, ar izkritušu krāsu un špahteles kārtām. Buktēts, ar iemetinātiem Volgas lukturiem... Vārdu sakot — nekāds! Prasu vīriem, kas tas par auto. It kā Vairogs esot... Kam pieder? Man! Tā nu sarunāju un šo auto nopirku.
Latos?
Nē, dolāros. Toreiz latu vēl nebija. Maksāja 2000 dolāru, toreiz tas bija briesmīgi daudz (smejas). Tad nu abi ar dēlu sešus gadus mēs to fordu, kā sacīt, taisījām.
Vai esat biedrs arī Latvijas Antīko automobiļu klubā?
Jā, arī tur es esmu (garšīgi smejas)! Strādājām abi ar dēlu mājas kārtībā, un nu jau auto vairākus gadus ripo bez problēmām, tehniskais stāvoklis tam kā visiem normāliem autiņiem.
10 GADU STARPĪBA. Šoreiz stūrētājs un auto augšāmcēlājs (Jānim Cimermanim ir 67 gadi) ir 10 gadus jaunāks par paša rokām teicami restaurēto spēkratu.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv