Mašīnai ir dvēsele, ar viņu jārunā. II
Šodien Rūcamlapā beidzas mana saruna ar šobrīd labāko Latvijas pilotu pasaules rallijkrosa čempionātā SuperCar klasē — to STARD World RX Team komandas braucējs JĀNIS BAUMANIS aizvadītās nedēļas nogalē vēlreiz apliecināja čempionāta priekšpēdējā posmā Vācijā. Esteringā, īsākajā (aplis tikai 952 metri!) un vienā no vecākajām rallijkrosa trasēm Eiropā, kur notika All-Inkl.com World RX of Germany sacīkstes, Jānis ar prasmīgiem manevriem kvalifikācijas braucienos tika līdz pusfinālam, kurā viņam kopā ar Reini Nitišu nācās startēt no trešās — pēdējās rindas. Jau pirmajā līkumā Jānis pamanījās aizķerties līderu trijniekā un šo pozīciju veiksmīgi nosargāja līdz pat Esteringā specifiskajam džokera aplim.
Tā izeja praktiski sakrīt ar finiša līniju, tāpēc nedod papildu iespēju džokerī zaudētos mirkļus atgūt trasē. Tieši tāpēc līderi, šajā gadījumā visi trīs pirmie braucēji, parasti džokeri izmanto vien pēdējā aplī. Tad nu Jānim, finišējot no džokera apļa, pietrūka vien pāris mirkļu, lai paliktu trijniekā arī pusfināla beigu listē — varbūt auto tiesu, varbūt pat mazāk viņam priekšā finiša līniju šķērsoja un finālā iekļuva pirms džokera ceturtajā pozīcijā braukušais Timijs Hansens. Zviedrs ar savu Peugeot 208 finālā tika uz goda pjedestāla otrā pakāpiena, zaudējot vien tautietim Matiasam Ekstromam.
Lai nu kā — Esteringā Jānis izcīnīja 11 punktus čempionāta kopvērtējumam, ar 88 punktiem pēc 11 posmiem viņš patlaban noslēdz pirmo SuperCar braucēju duci, tikai par punktu latvietim priekšā vācietis Timo Šeiders (arī brauc ar Ford Fiesta).
Starp citu, Rīgā traumas guvušais Peters Solbergs Esteringā bija tik prasmīgi dakteru salāpīts, ka savos braucienos bija neapturams un tikai finālā palika tūlīt aiz goda pjedestāla. Atgādināšu lasītājam, ka saruna ar Jāni netālu no Usmas bija vēl pirms kaislībām Esteringā.
Ar kādu mašīnu tu brauc ikdienā?
Ar Ford Focus RS — to man piešķīris Inchape Latvia. Tur ir benzīns, 350 zirgspēki, pilnpiedziņa — tāds foršs auto!
Galvenais, tā pati marka, kas tavai sacīkšu automašīnai. Uz cik tu iespied grīdā sacīkstēs?
Lielākais ātrums ir 210 kilometri stundā. Kanādā trasē ir garākā taisne, kur to var izdarīt, taču mums svarīgs ne jau maksimālais ātrums, bet tas, cik ātri paātrināmies. Jo mēs līdz simtam paātrināmies aptuveni 1,8 līdz 2 sekundēs, un tas — paātrinājums līdz 100 kilometriem stundā — mums ir galvenais rallijkrosā.
Ja tev fokusam tādi zirgspēki zem kapota, tad cik ātri tev patīk braukt ikdienā? Protams, ārpus Rīgas.
Tieši par to šodien ar Ati (Jansonu) runājām, ka tiem, kas brauc gonkās, ikdienā skriet neprasās. Regulāri braucu uz Tukumu, tad man sanāk tie paši 100 vai 105 kilometri stundā, šad tad varbūt 110. Braucu kruīzā, mierīgi, pēdējo trīs gadu laikā neatceros braucis Latvijā ātrāk par 120 kilometriem stundā.
DOMĪGS. Jānis Baumanis briest kārtējam braucienam. Foto no globālā tīmekļa
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv