Zaļie "piegriež" skrūves
Tā varētu teikt, komentējot Eiropas Parlamenta deputātu pieņemto likumprojektu, kurā paredzēts, ka līdz 2030. gadam jaunu automobiļu CO2 izmeši jāsamazina par 40%, vienlaikus veicinot elektrisko un zemu emisiju auto nonākšanu tirgū.
KAD ATNĀKS LATVIJĀ TIE LAIKI? Nu, tie, kad šāds elektriskās auto uzlādes pitstops būs atrodams ne tikai dažās vietās maģistrālo lielceļu malās, bet katrā miestā... Neatkarīgi no tā, kā un cik fiksi visu zaļāku Eiropas Savienības valstu automobiļu transportā plāno dabūt deputāti Briselē, pie mums viss lēnām rit savu gaitu. Ir labi, ka arī Plācī šāda elektriskā tankštelle uzstādīta, bet līdz tam, kad mūsu daudzdzīvokļu nama pagalma stāvlaukumā stāvēs privāti iegādāti jauni elektromobiļi, vēl, ui, cik ilgi jāgaida... Gunta Vīksnas foto
Pagājušajā trešdienā atbalstītā likumprojektā Eiropas Parlamenta deputāti aicina Eiropas Savienības jauno vieglo automobiļu autoparkam noteikt 40% izmešu samazinājuma mērķi, bet jau līdz 2025. gadam panākt 20% samazinājumu. Eiropas Komisija bija ierosinājusi izmešu apjomu līdz 2030. gadam samazināt par 30%, kā atskaites punktu nosakot 2021. gadu. Līdzīgi mērķi noteikti arī mikroautobusiem.
Ražotāji, kuru auto vidējais CO2 izmešu rādītājs pārsniegs noteiktos mērķus, maksās sodanaudu Eiropas Savienības budžetā. Šie līdzekļi tiks izmantoti, lai apmācītu darbiniekus, kurus skārušas pārmaiņas autobūves nozarē.
Autoražotājiem arī būs jāpalielina zemu (mazāk nekā 50 grami CO2 uz kilometru) vai bezemisiju vieglo automašīnu un mikroautobusu tirgus daļa līdz 35% 2030. gadā un 20% jau 2025. gadā.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv