Kas, ko…? Kas ir KASKO?

12.Decembris, 2025
Apmaksātā publikācija
Portālā

Iedzīvotāji bieži vēršas ERGO birojā ar jautājumiem par KASKO apdrošināšanu. Kāpēc tā nepieciešama un kā darbojas? Uz dažiem no biežākajiem jautājumiem atbildes sniedz ERGO Ziemeļaustrumu reģionālās filiāles vadītāja Inga Okuško.

1. Kāpēc tik daudzi izvēlas KASKO, lai gan obligāta ir tikai OCTA?

Ikdienas intensīvajā satiksmē situācijas mainās ik sekundi, tāpēc arvien vairāk autovadītāju papildus obligātajai OCTA izmanto arī KASKO apdrošināšanu. OCTA apmaksā zaudējumus, kas autovadītāja izraisītas avārijas dēļ tiek nodarīti citam auto vai cilvēkam, bet KASKO ir drošības spilvens tieši jums un jūsu transportlīdzeklim. KASKO kompensē zaudējumus visdažādākajās situācijās – no nejauša akmens sitiena vējstiklā līdz sadursmēm ar meža zvēriem, zādzībām, dabas stihijām vai nejaušiem skrāpējumiem autostāvvietā. Šādas situācijas ikdienā notiek bieži, un bez KASKO tās var radīt ievērojamus finansiālus zaudējumus.

Mūsdienu auto remonts ir dārgs, īpaši ja tiek sabojāti sensori, kameras vai citas tehnoloģiski sarežģītas detaļas. Turklāt KASKO nodrošina arī praktisku atbalstu – tehnisko palīdzību uz ceļa, evakuatora pakalpojumus, iespēju izmantot nomas auto, kamēr jūsu auto tiek remontēts, un ātru atlīdzību, kas padara neparedzētus negadījumus vieglāk pārvaldāmus.

2. Vai KASKO atlīdzība par zādzību ir spēkā tikai tad, ja auto tur apsargātā stāvvietā?

Nē, lai saņemtu ERGO KASKO atlīdzību, auto nav jātur apsargātā stāvvietā. Transportlīdzekli drīkst turēt pie mājas, uz ielas vai jebkur citur – nav īpašu ierobežojumu. Nedaudz stingrāki noteikumi attiecas tikai uz motociklu novietošanu nakts laikā – tos vēlams turēt slēgtā telpā vai apsargātā stāvvietā. Taču arī, ja tas netiek ievērots, KASKO atlīdzība zādzības gadījumā tiks izmaksāta, tikai ar lielāku pašrisku.

3. Kā pareizi rīkoties pēc negadījuma? Vai obligāti jāsauc policija, lai vēlāk varētu saņemt KASKO atlīdzību no apdrošinātāja?

Pēc satiksmes negadījuma jārīkojas saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem. Policija jāizsauc, ja ir cietušas personas, iesaistīts cits auto vai nodarīti bojājumi trešās personas mantai. Tāpat policija jāizsauc, ja auto tehniski vairs nevar turpināt ceļu.

Ja situācija ir skaidra un negadījuma vaininieki vienojas, var aizpildīt saskaņoto paziņojumu bez policijas iesaistes. Tomēr ERGO iesaka vienmēr informēt policiju, kaut vai tikai piezvanot – tas nodrošina pilnu atlīdzību un novērš jebkādas neskaidrības. Auto zādzības un apzagšanas gadījumā policijas iesaiste ir obligāta.

4. Vai KASKO darbojas ārzemēs, piemēram, Lietuvā?

Jā, KASKO darbojas arī ārzemēs, ja tas paredzēts polisē. Klients var izvēlēties aizsardzību tikai Latvijā, visās Baltijas valstīs vai visā Eiropā. Tas nozīmē, ka, ceļojot ar auto, polise ir spēkā un noteikumi par atlīdzību saglabājas tādi paši kā Latvijā. Tādējādi autovadītāji var daudz drošāk plānot braucienus ārpus valsts robežām.

5. Vai pēc negadījuma var brīvi izvēlēties autoservisu?

Polises iegādes brīdī autovadītājs var izvēlēties, vai vajadzības gadījumā remontu veiks pie dīlera, kādā no ERGO sadarbības servisiem vai arī servisu izvēlēsies pilnīgi brīvi. Pastāv dažādas iespējas. Remontējot transportlīdzekli ERGO sadarbības servisā, tiek sniegta iespēja ātri un viegli pieteikt remontu caur īpašu digitālo platformu, kurā var attālināti sekot līdzi remonta gaitai. Turklāt ERGO sadarbības servisos veiktajam remontam tiek dota divu gadu garantija.

Ja rodas vēl citi jautājumi, priecāsimies atbildēt! Aicinām vērsties ERGO Valmieras birojā klātienē vai attālināti, zvanot vai rakstot, lai saņemtu konsultāciju un KASKO piedāvājumu.

 

Adrese: Rīgas iela 26

E-pasts: valmiera@ergo.lv

Tālrunis: +371 64233675

Darba laiks: P-Pk. plkst. 8.30-17.00

 

! Līdz gada beigām, iegādājoties ERGO KASKO polisi, ar kodu KASKO15 visi jaunie klienti saņems 15% atlaidi.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru