Par komunikāciju

- 9.Janvāris, 2020
Viedokļi
Laikrakstā

Komunikācija Latvijas politiskajā kultūrā ir mūžam mainīgs process. Agrāk politiskās kampaņas neatņemami elementi bija vides reklāmas, tiešās tikšanās ar vēlētājiem, informācija televīzijā, radio un drukātajos medijos, nu partijas jeb (biežāk) to nolīgtie kampaņu organizatori ir sapratuši, ka lielāku atdevi par mazākām izmaksām iespējams iegūt no komunikācijas sociālajos medijos. Iespēja nepastarpināti, interaktīvi uzrunāt savu elektorātu bija panākumu atslēga jaunajiem politiskajiem spēkiem – Jaunajai konservatīvajai partijai un jo īpaši "KPV LV", kuru kampaņu kasēs līdzekļu bija mazāk nekā "lielajiem" kolēģiem.

"KPV LV" panākumi nebūtu iedomājami bez Artusa Kaimiņa un Alda Gobzema izvērstajām aktivitātēm sociālajos medijos. Video blogu un straumēto video priekšrocība pār statiskiem vizuāliem kampaņas materiāliem vai montētiem video ir tā, ka politiķis var veidot personalizētu saturu un saikni ar vēlētāju, un šī ir lieliska priekšrocība tiem politiķiem, kam ir labas aktiera dotības vai vienkārši piemīt harisma. Ikviens tehnokrāts, karjeras politiķis zaudēs brīžos, kad viņu noliks līdzās šāda tipa personai. Ne velti aizvien vairāk politiķu šobrīd mēģina iziet no komforta zonas, stājas kameras acs priekšā un izmanto sociālos tīklus, lielākoties sava un mazāk partijas tēla veidošanā.

Lielā politika un politiskās komunikācijas tendences no Rīgas izstaro uz reģioniem, un iepriekšējā pašvaldību vēlēšanu ciklā varējām vērot, ka aktīva kampaņa sociālajos tīklos vēlētājam ļauj vieglāk identificēt atšķirības starp partijām.

Protams, tuvredzīgi būtu apgalvot, ka šobrīd pašvaldību vēlēšanās var uzvarēt tikai ar aktīvu kampaņu sociālajos medijos. Tā joprojām neveido un vēl ilgi neveidos visu informatīvo telpu, līdz ar to nepieciešamas tiešās tikšanās ar vēlētājiem, ko, starp citu, var izmantot kā interneta kampaņas elementu, un informācijas ievietošana klasiskajos medijos. Pašvaldībās liela daļa vēlētāju aktīvi nelieto sociālos tīklus, līdz ar to komunikācijai jāizmanto visi pieejamie kanāli. Šobrīd redzam, ka arī vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce, komunicējot ar sabiedrību tik jūtīgā jautājumā kā novadu reforma, izmanto jau ierastās tikšanās ar iedzīvotājiem, vienlaikus veidojot regulārus videoblogus.

Politiķi jau sen sapratuši, ka Latvijā, kur vēlētāju maz uztrauc partiju politiskā ideoloģija, uzsvars jāliek uz personāliju spēju atrast ceļu uz vēlētāja sirdi, apejot smadzenes. Atšķirība vien tā, ka skaistu frizūru TV reklāmā ir nomainījis emocionāls, ar mobilo telefonu straumēts video.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru