Skaties, kur brauc!

7.Janvāris, 2016
Dzīvesstils
Laikrakstā

Labdien 2016. gadā, kas pie reizes ir arī Ugunīgā Pērtiķa divpadsmit mēnešu kopojums pēc Austrumu kalendāra! Tad nu Rūcamlapa visiem saviem lasītājiem Jaunajā gadā vēl būt vispirms jau ļoti uzmanīgiem, atrodoties satiksmē. Automašīnu un vasaras sezonā arī motociklu uz mūsu ceļiem kļūst ar katru gadu vairāk, savukārt pieredzējušu transporta līdzekļu vadītāju — mazāk... uz svaigo satiksmes dalībnieku rēķina. Tāpēc lieka uzmanība spēkrata vadītājam noteikti nekaitēs, jo jārēķinās ne tikai ar savu manevru, bet arī ar iespējamo kolēģa rīcību.

TAS PATIEŠĀM BIJA SITIENS! Pēc eksperimenta jaunā sieviete no Kocēnu novada ar retu vārdu Sniedzīte atzinās, ka labāk tomēr virtuālajā vidē piedzīvoto neizjust... Pati gan teicās, ka nekad, braucot pie stūres, uz mobilā telefona zvaniem nereaģējot: gan piezvanīs vēlāk! Gunta Vīksnas foto

Šogad noteikti jā­bruņojas ar pacietības un izpratnes papilddevām, jo, kā liecina svaigākā Rūcamlapas informācija no Latvijas Valsts ceļu Vidzemes reģiona, visi galvenie ceļi no Valmieras uz Rīgu — gan pats taisnākais A3 jeb Inčukalna šoseja, gan caur Cēsīm, gan caur Limbžiem — tiks nopietni rekonstruēti pietiekami garos posmos, tāpēc to šķērsošana (būs arī apkārtceļi!) noteikti prasīs lielāku laiku, nekā pierasts. Toties kāda braukšana būs pēc tam! Jā, starp citu, šogad uz grants seguma ceļiem atļautā braukšanas ātruma griesti ir 80 kilometri stundā — nebrīnieties, sastapuši vīrus ar radaru pistolēm arī tur!Ir ziema, nevis haoss!  Jaunais gads atnācis ar krietnu salu un nelielu sniedziņu, kas, kā ierasts, mēdz uzkrist bez brīdinājuma... Tomēr daudzi jau paguvuši aizmirst, ka decembris, nemaz nerunājot par janvāri un tam sekojošo februāri, ir stabili ziemas mēneši ar tiem attiecīgi obligātiem braukšanas paradumiem, kurus varētu saukt arī par prasībām. Tad nu šie indivīdi uz riteņiem, kuri pieraduši vienādi ātri lidot pa lielceļiem i vasarā, i ziemā, šūmējas pa sociālajiem tīkliem, lamājot braukšanas apstākļus un saucot piesnigušos ziemas ceļus vai ielas, piemēram, par haosu vai kādos citos, vēl sliktākos, vārdos... Rūcamlapa te sliecas piekrist viedoklim, ko pirmdien dzirdēja no vadoša Valsts autoceļu uzturētāja darbinieka, kurš esošo situāciju uz Latvijas ceļiem un attiecīgās ceļu uzturētāju aktivitātes, tīrot brauktuves, nosauca par pilnīgi adekvātām ziemas apstākļiem, piesaucot līdzīgu pieredzi arī citur Eiropā. Ja jau haoss, tad nosaucam šo gadalaiku nevis par ziemu, bet par haosu — tā teica šis daudz pieredzējušais ceļu uzturēšanas eksperts. Manuprāt, precīzi. Jo izsenis Latvijā pēc rudens nāk ziema, kad uz ceļiem i sniegs, i ledus. Sniega tīrīšanai un ceļu kaisīšanai īpaši paredzētās speciālās tehnikas ir tik, cik ir, un skaitliski vairāk diezin vai būs. Tieši tāpēc ir attiecīgi grafiki un normatīvi ceļu uzturēšanai ziemas apstākļos. Pēc tādiem strādā gan Valsts autoceļu uzturētājs, gan visi pārējie iesaistītie uzņēmēji, nodrošinot autotransporta kustību. Tas, ka tāpēc lielākajai daļai ikdienas braucēju ziemas laikā jārēķinās ar papildu laiku nokļūšanai no A līdz Z, nav nekāds haoss, tie vienkārši ir apgrūtināti braukšanas apstākļi, kuros jāizvēlas arī drošs kustības ātrums. Jo ir ziema!


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru