Veiksmīgs uzņēmējs – zinošs uzņēmējs

- 9.Janvāris, 2019
Laikrakstā

Laikā, kad aktīvā darba sezona tūrisma uzņēmējiem jau aiz muguras, projekta «LIVONIJAS KULINĀRAIS CEĻŠ» dalībnieki no dažādiem Vidzemes novadiem aizvadītā gada nogalē tikās ar savas jomas ekspertiem vairākos semināros un konsultācijās. Viņi krāja zināšanas, lai kļūtu sekmīgāki savu pakalpojumu un produktu piedāvāšanā.

Toties laikā, kad tika svinēta Latvijas valsts simtā dzimšanas diena, projektā iesaistītie Igaunijas uzņēmēji tika iepazīstināti ar tām Vidzemes viesmīlības pieturvietām – krodziņiem, restorāniem un mazajām pārtikas ražotnēm, ar kurām varam lepoties.

Projekta mērķis, kā zināms, ir ne vien popularizēt plašai publikai tūrisma zīmolu «Livonijas garša», piedāvājot kulinārās meistarklases un gardēžu tirdziņus vasaras festivālu un svētku sezonā, bet arī nodrošināt praktisku palīdzību uzņēmējiem. Projekta «Livonijas kulinārais ceļš» ietvaros tiek rīkoti izglītojoši semināri un konsultācijas, kas dod iespēju uzņēmējiem – ražotājiem un viesmīlības pakalpojumu sniedzējiem – augt, attīstīties un sasniegt vairāk.

Par iepakojumu un pakalpojumu dizainu

Oktobrī un novembrī tika organizēti divi semināri. Vienā no tiem projekta dalībnieki – Vidzemes pārtikas ražotāji – pulcējās seminārā ar nosaukumu «Iepakojums kā būtisks kvalitātes saglabāšanas un mārketinga elements». Uzņēmēji uzklausīja lektores – Sanitu Sazanovu un Sandru Muižnieci-Brasavu no Latvijas Lauksaimniecības universitātes, kuras dalījās savās zināšanās par to, kā iepakojumu veidot pircējiem pamanāmu, atšķirīgu un vienlaikus drošu. Uzņēmēji atzina, ka seminārs par iepakojumu devis viņiem iespēju uzzināt par jaunākajiem iepakojumu materiāliem un iekārtām, kā arī par jaunākajām iepakojumu tendencēm, kas noteikti noderēs, ja tie plānos attīstīt ražošanu un meklēs jaunus produktu pārdošanas tirgus.

Savukārt seminārs, kur kopā pulcējās tūrisma maršruta «Via Hanseatica» un projekta «Livonijas kulinārais ceļš» dalībnieki, tika organizēts par tēmu «Vietas tēls un pakalpojuma dizains». Viesmīlības pieturvietu saimniekiem un pārstāvjiem tika atgādināts, cik svarīga, sniedzot tūrisma pakalpojumu, ir etiķetes un saskarsmes prasme. Par to klātesošie varēja uzzināt no lietišķās etiķetes un protokola ekspertes Kristīnes Sprūdžas. Savukārt Andris Klepers, pētnieks un Vidzemes Augstskolas asociētais profesors, rosināja domāt par zīmola «Livonijas garša» iesaisti viesmīlības pakalpojumu dizainā. Bet muzeoloģe Ineta Zelča-Sīmansone dalījās savās zināšanās un mudināja semināra dalībniekus domāt, kā padarīt kādu vietu īpašu, atklājot vai izveidojot tās unikālo stāstu.

Par digitālo mārketingu un kvalitatīva pakalpojuma priekšnoteikumiem

Aizvadītā gada nogalē gan ražotājiem, gan viesmīlības uzņēmējiem bija iespēja apspriest sev svarīgus jautājumus un saņemt vērtīgus padomus arī divās tematiski atšķirīgās konsultācijās. Valmierā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju eksperts Reinis Zitmanis konsultēja projekta «Livonijas kulinārais ceļš» dalībniekus par digitālā mārketinga tendencēm, iepazīstināja ar instrumentiem jaunu klientu iegūšanai un rosināja aktīvāk izmantot digitālās vides sniegtās priekšrocības.

Bet Valmiermuižā ieradās deviņu restorānu un krodziņu pārstāvji, lai satiktos ar viesmīlības eksperti un Valmiermuižas viesmīlības diriģenti Inetu Litti un piedalītos konsultācijā «Kā kvalitatīvi organizēt viesu uzņemšanas un apkalpošanas darba procesu». Viņa uzsvēra, ka viesmīlības būtība ir savu viesu mīlēšana. Tas tad arī veido vietas atmosfēru ne mazāk par garšu salikumiem ēdienkartē un interjera smalkumiem.

Semināru un konsultāciju dalībnieki novērtēja ne tikai iegūtās zināšanas un iemaņas, bet par nozīmīgu ieguvumu atzina to, ka šādi semināri un konsultācijas dod lielisku iespēju satikties arī ar citiem mazajiem ražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem. Tikšanās laikā ir iespēja apmainīties ar savu darbošanās pieredzi, kā arī, uzklausot citu pieredzes stāstus, uzzināt jaunus knifiņus – kā atvieglot saimniekošanu vai padarīt to vēl efektīvāku.

Vidzemnieku labie piemēri – igauņu vērtējumam

Savukārt, realizējot pieredzes braucienu Igaunijas uzņēmējiem, bija iespēja palūkoties uz mūsu mazajiem pārtikas ražotājiem un viesmīlības pieturvietām kaimiņu acīm. Tad varēja vērtēt vidzemnieku uzņēmības labos piemērus. Igauņu uzņēmēji atzina, ka ir prieks redzēt un gūt iedvesmu mazajās tūristu piesaistes vietās. Viņi novērtēja viesošanos Raunā pie «Latvijas Ķiploka» saimniecēm un «Latnature» čipsu ražotnē, ciemošanos alus darītavā «Raiskumietis», šokolādes gardumu ražotnē «R Chocolate», Ķoņu dzirnavās un Naukšēnu vīna darītavā. Svarīgs ir produkta un vietas stāsts, kā arī veids, kā to izstāsta. Mīļi gaidīti ciemos Vidzemē!


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru