Ceļu remonti un mēs
Latvijā, paldies Dievam, pagaidām ir četri gadalaiki. Un, gribam vai negribam, gadalaiki ietekmē arī veicamo darbu secību. Ceļu remonti ir viena no jomām, kas var notikt tikai gada siltajā laikā.
Par Latvijas ceļu seguma kvalitāti savs spriedums ir katram autobraucējam un līdzbraucējam. Ierasti slavējam ceļu segumu kvalitāti tuvējās un tālajās ārzemēs, pamatoti pukstot par mūsu nelīdzenajiem un bedrainajiem ceļiem. Šoreiz neanalizēšu problēmas, kas pie tā novedušas. Kā jau visur – trūkst finansējuma, nav atbilstošu jaudu, trūkst strādājošo. Varbūt kādreiz pietrūkst labās gribas vai zināšanu. Vēl joprojām nezinu, kāpēc Igaunijā bedrīti var aizlāpīt tā, ka tās esamību var tikai nojaust. Pie mums, visticamāk, lāpītajā vietā būs uzkalniņš vai mazāka bedrīte.
Skumjākais, ka pie ceļu seguma kvalitātes daļēji līdzvainīgi ir autobraucēji. Lielos ceļu remontu posmus, kuros tiek ieklāts jauns asfalta segums, tas skar mazāk. Bet finansējums ir tāds, kāds ir. Daudzviet lieto ceļa seguma virskārtas atjaunošanas metodi.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv