Citviet aug, Valmierā ne
Uzņēmuma «Maxima Latvija» veiktajā un medijiem nesen izplatītajā nozares apskatā secināts, ka, salīdzinot Eiropas mazumtirdzniecības tirgus dažādos reģionos, Latvijā vidējā tirdzniecības platība uz vienu iedzīvotāju ir 1,05 m2, kas ir viens no mazākajiem rādītājiem Eiropā un mazākais starp visām Baltijas valstīm.
Informācijā teikts, ka vislielākā tirdzniecības platība uz vienu cilvēku ir Beļģijā – 1,67 m2. Otrajā un trešajā vietā ir Austrija un Nīderlande, attiecīgi ar 1,66 m2 un 1,59 m2. Savukārt vismazāk Turcijā un Polijā – 0,67 m2 un 0,98 m2. Baltijas valstis atrodas trešajā valstu grupā, kur vidēji uz vienu iedzīvotāju ir no 1 m2 līdz 1,2 m2 lielas tirdzniecības platības.
Tad nu šo faktu un potenciālu Latvijā izmanto pārtikas veikalu tīkli, atverot arvien jaunus veikalus, notiek arī aktīva jaunu tirdzniecības centru būvniecība vai esošo paplašināšana. Arī uzņēmums «Maxima Latvija» šogad vien Rīgā esot atvēris divus «Maxima» XXX flagmaņus – iepirkšanās centros «Domina Shopping» un modes un izklaides centrā «Rīga Plaza», tādējādi padarot iepirkšanos pircējiem vēl ērtāku, modernāku un pieejamāku. Kopumā 2018. gadā investējot 23 miljonus eiro, uzņēmums «Maxima Latvija» plānojot rekonstruēt 15 veikalus Rīgā un reģionos, kā arī atvērt piecus dažādu formātu veikalus visā valstī.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv