Kad ir darbs īstajā vietā
Tas, ka novados darbu uzsākuši vienotie valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centri, vairs nav jaunums. Tādēļ šāda centra vadītājai Trikātā INESEI KRŪMIŅAI jautāju, cik veiksmīgi darbs ir sācies.
JAUNAJĀ DARBA VIETĀ. Inese Krūmiņa nu trikātiešus gaida vienotajā valsts un pašvaldības apkalpošanas centrā. Anta Lūsas foto
— No 1. oktobra darbojāmies testa režīmā. Tad pašas vēl mācījāmies kursos, iekārtojām kabinetu. Nu jau darbojamies pilnā apjomā. Cilvēki katru dienu nāk arvien vairāk. Vispirms pakonsultēties, ko te var un nevar. Sapratuši, ka te patiešām var daudz, ka pašiem mājās par dažādu dokumentu kārtošanu galva vairs nav jālauza un arī uz Valmieru var nebraukt, nu jau nāk. Pašlaik galvenā aktualitāte ir ienākumu deklarācijas. Viņi atnes čekiņus, saliek uz galda un prasa, ko te ar tiem var izdarīt. Salīmēju kopā, noskenēju. Kas paši nemāk, to deklarācijas ar visiem skenētajiem čekiem aizsūtu. Tas ir e-pakalpojums. Agrāk viņi no VID mājaslapas printēja deklarāciju pielikumus, paši rēķināja, rakstīja, pētīja, pat mocījās, ka kaut kas nesaskan. Taču, ieejot VID mājaslapā, visu var izdarīt, tikai jāieraksta skaitļi. Programma visu izrēķina pati, vien poga jānospiež vajadzīgā vietā un reizē. Cilvēki ir ļoti priecīgi, ka mums te viss izdodas ātri un pat vienkārši.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv