Kamēr satiksmes drošības eksperts stūrē...

- 5.Decembris, 2019
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Jau rītvakar tiks nosaukts 21. konkursa Latvijas Gada auto 2020 uzvarētājs. Savu izvēli jau paguvuši izdarīt lietuvieši – viņiem Lietuvas Gada auto 2020 ir jaunākās paaudzes franču autobūves produkts Renault Clio.

Kamēr dzīvojam 2020. gada jaunu auto tirgus karaļa gaidās, ir īstais brīdis uzklausīt auto, moto, satiksmes (un) drošības lietās gudru ekspertu. Esiet pazīstami – Smiltenes puika OSKARS IRBĪTIS, nu jau labu laiku rīdzinieks, kurš no saviem 43 gadiem  ilgāku posmu ir Latvijas Gada auto žūrijā un kura argumentētajos viedokļos man allaž paticis ieklausīties. Starp citu, Oskars ir arī aktīvs motobraucējs un darbojas Latvijas Gada motocikla žūrijā. Šī ir otrā intervija manā praksē (pirmā bija ar rallijkrosa braucēju Jāni Baumani), kad es sēdu braucošā auto blakus atbildētājam, Oskars pa to laiku izbauda tās izjūtas, ko spēj sniegt sportiskā kupeja Renault Megane RS Trophy, un arī atbild uz maniem jautājumiem. Šī nav iepriekš paredzēta saruna – pilnīga abpusēja improvizācija pusstundas garumā.

Kāds ir tavs pilnais amata nosaukums?

Šobrīd vienkārši satiksmes drošības speciālists. Vēl esmu lektors RTU. Man ir maģistra grāds autotransportā, mācījos RTU pie profesora Gundara Liberta, biju asistents viņa vadītajā Autotransporta katedrā. Tā nu sanācis, ka esmu nomainījis savu skolotāju satiksmes ministra Tāļa Linkaita vadītajā Satiksmes drošības padomē un vēl dažās citās institūcijās, daļu no Liberta savulaik ieņemtajiem amatiem tagad ieņemu es.

Ko tev dod konkurss Latvijas Gada auto?

Informāciju. Lai strādātu par ekspertu, mans uzskats ir vienkāršs – ir jābūt lietas kursā par jebkurām novitātēm auto tirgū. Ko es varu dot konkursam – es varu izvērtēt automobiļus no tā viedokļa, kas saistīts tieši ar drošības līmeni. Kā strādā visas auto drošības sistēmas, īpaši jau aktīvās. Kuram no automobiļiem labāk strādās līniju kontrole, kuram – aktīvā kruīza kontrole... Man viens no galvenajiem vērtēšanas kritērijiem ir, kā tas autiņš ir lietojams. Vai ir briesmīgi jāiespringst pie tā, kā tas brauks, jādomā, kuru kloķi raustīt, jāmeklē kaut kādi uzstādījumi... Jo tas viss novērš uzmanību!

PAŠPORTRETS AR PORSCHE. Oskars Irbītis Rūcamlapas bildei piestājis pie viena no dārgākajiem šī gada konkursa pretendentiem – Porche Macan S.  


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru