Mācītājs — tas ir dzīvesveids
Tā par sevi saka Rūcamlapas viesis Zaļajā ceturtdienā — Latvijas evaņģēliski luteriskās baznīcas Valmieras Svētā Sīmaņa baznīcas draudzes mācītājs ARNIS BUŠS.
Jāatzīstas, biju vieglā šokā, kad, aizrunājot jūs Rūcamlapai, reizē ar drošu jā izdzirdēju — man taču pirmā profesija bija autoceltņa vadītājs. Dažus vārdus par to laiku.
Tā bija un ir mana pirmā profesija! Dzimis un audzis esmu Rīgā, un man tik ļoti gribējās tikt pie vadītāja apliecības, ka jau pēc astotās klases sameklēju pirmo tuvāko skolu, tā bija 6. profskola Vecrīgā, kur varēja apgūt autoceltņa vadītāja specialitāti, kam, protams, līdzi nāca B un C kategorijas tiesības. Jā, tā nu man dzīvē ar pirmo laicīgo profesiju ir iznācis, reāli tajā esmu darbojies tikai armijas laikā Igaunijā, Kohtla- Jervē. Īsti par strādāšanu laikam to saukt nevar.
Tagad esat, sauksim to tā, garīgajā profesijā.
Jā, var jau arī tā saukt... Es nezinu, vai garīgs — tā ir profesija. Mums visiem vajadzētu būt garīgiem. Varētu te runāt par mācītāju vai kalpošanu Dievam. Manuprāt, visprecīzāk — runa ir par dzīvesveidu. Mācītājs — tas ir dzīvesveids, tas nav īsti ne amats, ne profesija. Jā, tas ir dzīvesveids, kurā garīgais dominē pār laicīgo.
Ar kādu auto braucat un cik ilgi?
Pašlaik braucu ar Subaru Outback, būs jau kādi gadi pieci. Grūti pateikt, kāpēc tieši ar šo modeli, es šo auto, lietotu, iegādājos, kad Latvijā cena 95. benzīnam pārlēca pāri lata slieksnim. Tobrīd ļoti nokritās cenas automašīnām, kurām bija samērā liels dzinēja tilpums. Otra lieta — man vienmēr ir nosacījums, ka es nepērku īsti konkrētu auto, es pērku tā nobraukumu, to resursu, kas tajā mašīnā vēl ir iekšā, lai zinātu, cik ar šo auto vēl varu nobraukt. Un pie Outback tobrīd man sakrita adekvāta cena konkrētam Latvijā pirktam auto, 70 tūkstošu noskrējiens kopā ar domu, ka uzlikšu mašīnas 2,5 litru benzīna dzinējam gāzes iekārtu, lai varētu to resursu ilgākā laikā pavilkt laukā. Šis man bija pirmais Subaru markas auto.
Ir tāds populārs teiciens — Subaru izbrauks! Vai piekrītat?
Noteikti! Subaru boksera tipa motors velk, taču, manuprāt, būtiskākais ir šī auto klīrenss, jo mašīna ir piepacelta par kādiem 7 — 10 centimetriem, atkarībā no tā, kādas riepas uzliktas. Plus vēl pastāvīgā pilnpiedziņa, kas izlīdzsvaro, lai neviens rats neizbuksētu. Nevaru sūdzēties, šo gadu laikā nekur neesmu iesēdies! Ar gāzi braukt pie tāda dzinēja, tādas jaudas un mana braukšanas stila sanāk ļoti ekonomiski, vienīgi jābūt uzmanīgam — biežāk jāpamaina sveces, jāuztaisa apkopīte gāzes iekārtai, jānomaina filtri. Kaprīzāks viņš ir, taču tas noteikti atmaksājas, jo es gadā nobraucu pie 60 tūkstošiem kilometru!
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv