Visu var mainīt
Šogad Valmieras Mākslas vidusskola svin četrdesmit gadu jubileju. Savā vēsturē skola piedzīvojusi dažādus laikus. Reiz pat bijusi tuvu slēgšanai. Vislielākās pārmaiņas ir notikušas pēdējos trijos gados. Skola iekārtojusies plašākās telpās, un no 2013. gada skolai ir jauns un idejām bagāts direktors — EDGARS BOGDĀNS.
Viņš 1999. gadā absolvējis Daugavpils mākslas koledžu (Saules skola) koktēlniecības specialitātē. Edgars uzsver, ka kokapstrādes specialitāte koledžā devusi konceptuālu domāšanu un prasmi strādāt ar dažādiem materiāliem — realizēt ideju materiālā. Tad sekoja mācības Latvijas Mākslas akadēmijas Funkcionālā dizaina nodaļā un 2006. gadā tika iegūts bakalaura grāds mākslā. Pēc akadēmijas absolvēšanas viņš strādājis par mēbeļu un interjera dizaineru dažādās firmās.
Kā nokļuvi Valmierā?
Ar mašīnu! (Smejas) Liktenim neticu, laikam jau sieva, bet ar manu iniciatīvu Valmiera likās ārkārtīgi pievilcīga pilsēta. Mazpilsēta ar lielpilsētas statusu. Nav garlaicīgi, jo ir piesātināta kultūras dzīve. Diez vai es gribētu dzīvot kaut kur citur. Esmu atradis no lielpilsētas steigas. Tagad pilsētu uzskatu par savējo. Copes vietas arī labas, bet spiningošanai vairs nav īsti laika.
Kā ir — būt direktoram?
Sarežģīti! Man ir idejas. Nācu strādāt ar lielu entuziasmu. Atdūros pret to, ka ikvienai idejai seko gūzma papīru. Pašvaldība ir ļoti pretimnākoša, bet ar to nepietiek, lai realizētu ieceres. Liela loma ir kolektīvam, jo visas inovācijas balstās uz entuziasmu. Varbūt man ideju ir par daudz... Bez radošuma nevar. Bremzē mūsu lielā birokrātija, nolaupot iekšējo pozitīvismu un enerģiju. Īsti neko nevar panākt bez nevajadzīgu papīru rakstīšanas, lai pierādītu savu taisnību.
Kā to mainīt?
Grūti pateikt. Nesavtīgs darbs ir atzinības pamatā, jautājums: cik ilgi? Ir, kas piepalīdz, liels paldies kolēģiem, bet lielā mērā daudz kas atkarīgs no virzītājspēka. Pārāk daudz kas notiek entuziasma un idejas veidā. Cilvēka resurss nav bezgalīgs, un tas būtu jāsaprot Izglītības un zinātnes ministrijai. Svarīgs ir simtprocentīgi vienādi domājošas komandas gars. Ja kaut viens neredz lietu būtību, tad rodas problēmas. Ir dažādas situācijas, un skolas struktūrā ne visu var uzreiz paredzēt.
EDGARS BOGDĀNS. Uģa Brālēna foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv