Uz divu gadu brīvību neceriet!
Kaut arī divu gadu laikā portālā Manabalss.lv savākti jau 10057 paraksti iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados, CSDD aizvakar publiski informēja, ka patlaban neatbalsta tehniskās apskates periodiskuma maiņu. Arguments — Latvijas autoparka tehniskais stāvoklis, satiksmes drošības raksturlielumi, ceļu infrastruktūra un klimatiskie apstākļi.
CSDD skaidro, ka Latvijā katrs otrais transportlīdzeklis ceļu satiksmē piedaloties ar būtiskiem defektiem — tehnisko apskati pirmajā reizē iziet 40% līdz 50% automobiļu. Turklāt katru dienu tehniskajā apskatē vidēji 13 auto tiek konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, no kuriem 8 transportlīdzekļiem bremžu iekārta ir nepieļaujami bojāta, tādējādi radot tiešus un nepārprotamus draudus satiksmes drošībai un cilvēku dzīvībām. Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā. Transportlīdzekļu vidējais vecums ir 13 gadi, savukārt Eiropā vidēji 6 līdz 8 gadi. Satiksmes drošības jomā Latvija ieņemot vienu no pēdējām vietām Eiropā: 2015. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā, vēl sliktāka situācija esot tikai Rumānijā un Bulgārijā. Pēc Eiropā satiksmes drošības jomā vadošo valstu pētījumiem, neatbilstošs transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir bijis par iemeslu līdz 20% ceļu satiksmes negadījumu. Arī ceļu infrastruktūra un tās stāvoklis ir viens no sliktākajiem Eiropas Savienībā, uzsver CSDD. Pēc Latvijas Valsts ceļu publiskotās informācijas, Latvijas asfaltēto ceļu stāvoklis ir kritisks — 28% ir sabrukuši un 25% ir sliktā stāvoklī, arī 42% grants ceļu sabrukuši...
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv