No runām pie darbiem uz ceļa
«Pietiekami ilgi runātās, bet ļoti nepieciešamās ceļu remontu darīšanas novadā un it sevišķi mūsu pagastā nu jau notiek reāli,» stāsta Brenguļu pagasta komunālās saimniecības daļas vadītājs Jānis Fūrmanis. «Jau pavasarī sākām apzāģēt ceļmalu tuvumā augošo koku zemākos zarus, atstājot vien uz augšu ejošos.
Tas tiek darīts vispirms pagastā saimniekojošo interesēs, lai modernā, pietiekami augstā un platā lauksaimniecības tehnika var izbraukt, it sevišķi, kad ir jāizmainās ar pretībraucējiem. Šiem darbiem paņēmām pakalpojumu — tehniku — no Kauguru pagasta zemnieka Jāņa Freimaņa, bet operators, kurš zāģēja, bija mums pašiem. Pēc tam viss nozāģētais tika arī savākts vienuviet. Zari dažviet bija tā izauguši, ka kombains, pat malā nobraucis, nevarēja pretī braucošas automašīnas palaist garām. Cik zinu, kaut kas līdzīgs, trimmējot koku apakšas, sākts arī Kauguru pagastā, tāpat Trikātā vienam ceļam ir sākta zaru izzāģēšana. Mūsu pagastā tāds darāmais darbs vēl ir palicis vien meža ceļos, bet tur nav steidzami, jo lielā lauksaimniecības tehnika tajos nebrauc. Tomēr pēc laiciņa ķersimies arī klāt pie šo ceļmalu koku atzarošanas. Nākamais darbs, ko jau sākām, ir ceļu planēšana. To veica Autoceļu uzturētāji, ar kuriem noslēdzām līgumu, jo mūsu greiders pašlaik ir remontā. Tagad beidzies arī iepirkums, un planētājs būs no Sējas novada. Tur zemnieku saimniecībai ir trīs autogreideri, viņi veic līdzīgu pakalpojumu arī «Latvijas valsts mežiem», un esam secinājuši, ka dara to labi.Grāvju rakšanai arī esam iznomājuši tehniku. Ar to strādā brengulietis Valdis Anšmits, ar kuru atbilstoši visām formalitātēm ir noslēgts darba līgums. Rokam un reizē arī mācāmies, kā šie darbi pašu spēkiem labāk darāmi. Patlaban galvenie darbi notiek ceļā Cempi – Saule. Ceļu būves speciālists trikātietis Jānis Kivilands šī ceļa remontēšanai ir sagatavojis tehnisko dokumentāciju, un atbilstoši tai arī strādājam. Mūsu iecerēs un zemnieku vēlmēs gan ir nelielas pretrunas. Zemnieki grib platākus ceļus, lai uz tiem varētu izmainīties pat divi pretī braucoši kombaini. Mēs tomēr gribam iztikt ar šaurākiem. Ir taču būtiski, vai uztaisām platu labu ceļu īsākā posmā, vai par to pašu naudu varam uztaisīt labu ceļu pat vairākus kilometrus garāku. Visu jau nosaka ceļu platības kopējā kvadratūra. Šaurākā ceļā arī uzturēšanas izmaksas novadam iznāk mazākas. Ir labi, ka ceļš ir tādā platumā, lai to ar autogreideru var noplanēt trijos gājienos. Tiklīdz ceļš ir iztaisīts kaut nedaudz platāks, jābrauc jau četri gājieni, kas savukārt, sarēķinot visu greiderējamo ceļu kilometrus, maksā pietiekami vairāk. Bet kombaini gadā brauc vien pāris mēnešus. Turklāt pie mūsdienu sakariem ir taču daudz vienkāršāk saimniekiem sazvanīties, vai pa šo ceļu šajā stundā kāds netaisās braukt pretī. Cempu – Saules ceļā arī kokvedēji iet maz, turklāt tie te vairāk brauc tā kā pa apli, jo šis ir apļveida ceļš.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv