Robotika — lieliska platforma kompetenču attīstībai

- 6.Jūnijs, 2017
Izglītība
Laikrakstā

Tehnoloģiju straujā attīstība nosaka nepieciešamību mācību procesā ieviest pārmaiņas. Joprojām skolā dominē faktu zināšanu apguve un netiek pietiekami attīstītas izglītojamā kompetences. Mūsdienīgam skolēnam jāmāca tas, kas būs nepieciešams rīt, ļaujot skolēniem eksperimentēt, pašizglītoties, strādāt komandā.

Robotika ir piemērota, lai bērni radošā veidā apgūtu programmēšanas un konstruēšanas pamatus. Tā ir jauna pieeja mācību procesam. Bērni ne vien iemācās sadarboties, bet tā ir arī lieliska platforma dažādu kompetenču attīstībai. Izpratne par robotiku ir nozīmīga vairākās nozarēs, piemēram, matemātikā, informātikā, fizikā, valodu zinībās, dabaszinībās, datorikā, mūzikā, bioloģijā, tehnoloģijās. Robotika attīsta dažādas prasmes: algoritmisku un sistemātisku domāšanu, programmēšanu, komunikācijas un prezentācijas prasmes, darbu komandā, iztēli, radošās spējas.

Valmieras 5. vidusskola ir atvērta jaunām idejām, jaunām tehnoloģiju apmācības metodēm. Tieši laikā nāca iespēja darboties starptautiskā Erasmus+ projekta RoboESL ietvaros. Mūsu skola šajā projektā iesaistījās 2015. gada rudenī. Tika iegādāti 8 konstruktora Lego Mindstorm Education EV3 komplekti. Pieci skolotāji apguva robotikas pasniegšanas metodiku un novadīja 240 robotikas nodarbību stundas, kuras kopumā apmeklēja 46 skolēni. Noslēguma anketā skolēni atzīmēja, ka robotikas nodarbības viņiem patikušas, ir uzlabojušās sekmes fizikā, datorikā un angļu valodā.

RoboESL projektā ir iesaistīti septiņi partneri no trim valstīm: Itālijas, Grieķijas un Latvijas. Latvijas Universitāte piedāvāja pedagoģisko pieredzi, Università degli studi di Padova — tehnoloģisko kompetenci, European Lab for Educational Technology un  Scuola di Robotica sniedza pieredzi robotikas apmācībā, bet projektu vadīja Liceo E.Fermi pārstāvji. Skolēnu apmācība notika vairākās skolās — Valmieras 5. vidusskolā, 7th Secondary Education School Committee of Athens Municipality, 6EK A PEIRAIA (Grieķija) un  Liceo Fermi (Itālija). Projekts noslēgsies šī gada septembrī Dženovā, Itālijā.

Latvijas Universitātē maija vidū notika starptautiska Eiropas skolotāju izglītības asociācijas (ATEE) 2017. gada pavasara konference «Inovācijas, tehnoloģijas un pētījumi izglītībā». Par robotikas ieviešanu mācību procesā savā pieredzē dalījās vairāku skolu pedagogi un pētnieki no Grieķijas, Itālijas, Turcijas, Norvēģijas, Latvijas u.c. valstīm. Konferences RoboESL projekta sesijā ar prezentāciju «Robotika mūsdienu skolā — nepieciešamība un izaicinājumi» uzstājās projekta vadītāja no Valmieras 5. vidusskolas Lolita Krilova.

Konferences ietvaros norisinājās RoboESL projekta izstāde un darbnīcas, kur tika aicināti piedalīties arī Valmieras 5. vidusskolas robotikas fakultatīva skolēni un viņu skolotāji. Mūsu skolu pārstāvēja astoņi skolēni — Pēteris Gailis (5.a kl.), Laura Baldiņa, Alise Sendija Arāja, Endijs Šapirovs, Kristaps Vingris (6.a kl.), Eduards Janītis, Raivis Krikščuns (7.a kl.) un Gustavs Māziņš (9.a kl.), kuri demonstrēja pašu veidotos robotikas projektus. Daudzi izstādes apmeklētāji atzīmēja, ka bērni ir ļoti radoši, gudri, tehnoloģiski izglītoti un daži projekti atbilst pasaules līmenim. Robotikas ieviešana mācību procesā Valmieras 5. vidusskolā turpmākajos gados vēl paplašināsies.

GUSTAVS MĀZIŅŠ (no kreisās) un PĒTERIS GAILIS — Latvijas un savas skolas pārstāvji RoboESL projektā. Ineses Lazdiņas foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru