Uz Gaujas tilta Strenčos
Valmieras novadā šobrīd pats vērienīgākais objekts no ielu un tiltu darbiem atrodas Strenčos, kur nu jau otro gadu turpinās tilta pār Gauju rekonstrukcija.
Pēc nelielas tehnoloģiskās pauzes, kas bija saistīta ar palu ūdens līmeni, tagad darbi atsākušies un rit pilnā sparā. Nosacīts klusums tagad pie upes kreisā krasta, kur uz balstiem jau sabetonēta visa nepieciešamā jaunā tilta laiduma konstrukcija un kur brauktuves daļā jau pat laukakmeņu bruģis savā vietā, bet īstā darba duna ir pie labā krasta, kur Smiltenes 8CBR tiltinieki pošas betonēt atlikušo tilta posmu – te pilnīgi no jauna taps atlikusī laiduma daļa. Tā būs identiska vecajai tilta konstrukcijai visos gabarītos, taču nesošā daļa sastāvēs ne vairs no četrām, bet gan tikai no divām ribām – fasādes jeb malējām, kamēr vidus būs vienkārši no kopnēm sastiegrots.
JAU UZ JAUNĀ TILTA. Smiltenes 8CBR kravas auto no Gaujas kreisā krasta pa jauno bruģēto brauktuvi atmuguriski jau ticis maksimāli tālu. Te strādnieki atraduši brīvu vietu, kur ar autoceltņa (vadāms ar pulti – manipulatoru) palīdzību izcelt no kravas kastes un nolikt uz tilta jau gatavās trotuāra daļas paletes ar tā saukto gatavo torkret betona maisījumu. No tā izgatavoto javu izmantos, lai apstrādātu gan zemtilta zonu, gan starpbalstus, gan veco laiduma konstrukciju. Torkret betons satur sintētisko armatūras šķiedru, ūdens izturīgus polimērus un sasaistās ar pamatvirsmu īpaši labi. Tāpēc to izmanto tiltu betona elementu pārklāšanai un labošanai, kā arī oksidējošo dzelzsbetona elementu pārklāšanai. Torkret betons būs reizē gan dekoratīvs pārklājums, gan arī aizsargās tilta betona konstrukcijas pret apkārtējās vides iedarbību.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv