Ko gaidīt no lētiem elektriskajiem "ķīniešiem" Eiropā?
Kaut arī arvien skaidrāk autobūves kompānijas saprot (un arī atbilstoši rīkojas), ka administratīvā kārtā iekšdedzes dzinēju izmantošanai automobiļos nebūs lemts beigties, tikai normāla jau tagad ir iekšdedzes dzinēju, elektrisko un hibrīda tehnoloģiju līdzāspastāvēšana gan pasaulē, gan Eiropā, gan Latvijā. Zaļi un dārgi dzīvot taču nevienam nevar aizliegt.
Tāpēc interesants ir jautājums par Ķīnā ražotu elektromobiļu klātbūtni mūsu ceļu satiksmē. Daudziem Ķīnas automašīnas varbūt šķiet eksotiskas, taču daudzās Eiropas valstīs tās jau brauc. Taču pagaidām vairums cilvēku parasto neko daudz par Ķīnas auto ražotājiem nezina, tādēļ par šiem spēkratiem klīst dažādas baumas.
Paraudzīsim, ko par elektriskajiem ķīniešiem stāsta automobiļu nozares eksperts un auto datu uzņēmuma carVertical pārstāvis Matas Buzelis. Piemēram, kā Ķīnā ražoto elektromobiļu skaita straujš pieaugums ietekmēs lietoto spēkratu tirdzniecību un vai Latvijā būs pircēji Ķīnas ražotajiem, bet jau lietotajiem elektromobiļiem?
Ķīnas ražojumi var ietekmēt elektromobiļu cenu
Ņemot vērā, ka elektromobiļi ir dārgāki nekā dīzeļa vai benzīna motora spēkrati, Ķīnas elektromobiļu ražotāji eiropiešiem sniedz iespēju ietaupīt.
SIMPĀTISKS NO SKATA. Tā var teikt par šo Ķīnā ražoto elektromobili GWM Ora 03. Četrvietīgs kompānijas Great Wall Motor produkts ar četrām durvīm un nelielu – tikai 200 litru tilpuma – bagāžnieku. Foto no Kursors.lv
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv