Pārmaiņas nāk ar vilšanos
Izbrīnu tas neizsauc, jo muļļāšanās, kautrība, nekonkrētība un šaubas jau kuro gadu skolotājus uztura veselīgā stresā kā pēc skolas gada, kad nav skaidrs, kas viņus sagaida rudenī, atgriežoties skolā pirms jaunā mācību gada sākuma. Tiesa, sākot jau ar jaunā pedagogu darba samaksas modeļa aprobāciju vairākās Latvijas skolās, pārmaiņas izglītībā ir tā kā sākušās un dažādās sanāksmēs un sarunās pieņemas spēkā. Tomēr neskaidrību ir ļoti daudz, par kurām stingri iebilda un turpina to darīt gan paši pedagogi, gan viņu arodbiedrība, jo attiecīgās ministrijas ierēdņu apgalvojumam, ka pedagogi no jaunā modeļa būs tikai ieguvēji un pat saņems labāku samaksu par darbu, un arī par pienākumiem, par kuriem līdz šim viņi nesaņēma neko vai tikai grašus.
Tomēr arvien noteiktāk tiek norādīts pašvaldībām, proti: skolu tīkla sakārtošana, piekrītot IZM izvirzītajam kritērijam, ka 1. līdz 6. klase bērnam jānodrošina tuvāk mājām, savukārt vidusskola var atrasties arī tālāk no dzīvesvietas un ir nodrošināta ar vairāk skolēniem un labu materiāli tehnisko bāzi, ko daudzas lauku vidusskolas skolēnu skaita samazināšanās dēļ vairs nevar droši garantēt.
Pašvaldībām ne pa jokam jāiespringst arī tāpēc, ka plānotais skolotāju darba samaksas modelis daudz nopietnāk liek apsvērt finansējuma sadali. Mūspusē jaunajā mācību gadā tas jūtami skāris Rūjienas novadu, kur reorganizētas 3 skolas, atstājot vienu Rūjienā, kuras vidusskolai ir pievienotas Vilpulkas sākumskola un Jeru pamatskola, jo, īstenojot pedagogu darba jauno samaksas modeli, kura stāšanās spēkā ir atlikta uz gadu, abu mazo skolu pastāvēšanai pietrūktu finanšu, jo acīmredzot pašvaldības budžets rēķini, kā gribi, arī pie vecā modeļa to vairs nespētu nodrošināt.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv