Pirmā mēneša uzvarētāji — tomāti
Kā zināms, no šā gada 1. janvāra PVN likmes samazinājumu no 21% uz 5% piedzīvoja prāvs skaits Latvijai raksturīgo svaigo un nepārstrādāto dārzeņu, augļu un ogu. Tā kā daļai Latvijai raksturīgo dārzeņu un augļu cenu samazinājums bija vien pāris centi, tad vairums pircēju janvāra pirmajās dienās nemaz to nepamanīja un arī īsti neizprata, ja vien tirgotāji viņiem to ar cenu zīmēm vai arī ar īpašām norādēm pie attiecīgajiem produktiem nenorādīja vai neizcēla. Arī «Liesma» janvāra sākumā, apmeklējot vairākus pārtikas veikalus, tikai dažos pamanīja pārdevēju īpašo uzmanību, izceļot, kā arī ar vecajām un jaunajām cenu zīmēm pārskatāmi un ikvienam pircējam saprotami demonstrējot, kā tad īsti samazinātā PVN likme ir mainījusi līdzšinējo lietu kārtību.
Pagājis pirmais mēnesis ar samazināto PVN likmi. Tirdzniecības ķēdes pašlaik apkopo datus un veic PVN likmes samazinājuma rezultātu analīzi. Tā, piemēram, mazumtirdzniecības «Maxima Latvija» tīkls, kuram 46 Latvijas apdzīvotās vietās ir pavisam 154 veikali, jau darījis publiski zināmu, ka uzņēmuma pārdošanas dati parādot: janvārī salīdzinājumā ar pērnā gada janvāri Latvijai raksturīgo dārzeņu pārdošanas apjomi pieauguši teju par 10%. Tas apliecinot, ka līdz ar PVN likmes samazinājumu iedzīvotāji daudz vairāk iegādājas dārzeņus.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv