Reklāma pilsētas ielās
Valmieras pašvaldības domes sēdē apstiprināti grozījumi saistošajos noteikumos, paredzot, ka reklāmas saskaņošana tiek uzticēta pašvaldības Attīstības pārvaldei jeb konkrēti šo funkciju veiks Attīstības pārvaldes vadītājas vietniece, arhitekte Inta Karahona, kura tikko sākusi strādāt Valmieras pašvaldībā. Tās arī pašlaik ir vienīgās būtiskās pārmaiņas reklāmas lauciņā. Par vispārējo reklāmas politiku pilsētā ieskatu sniegt lūdzu Attīstības pārvaldes teritorijas plānotājai — ainavu arhitektei DACEI ELBRETEI.
Vai Valmierā reklāmas ziņā tiek ievērots vienots stils?To esam sākuši ieviest. Piemēram, pēc pašvaldības iniciatīvas pie apgaismes stabiem jau tiek izvietoti zilie reklāmas nesēji, tāpat, apsaimniekotājiem ievērojot pašvaldības nosacījumu, zilā krāsa dominē arī pilsētas sabiedriskā transporta pieturu vietās. Tā ka pamazām vienota stila virzienā esam gājuši. Vai noteikumi vienādi attiecas gan uz pilsētas centru, gan tās nomalēm?Nē. Pilsētas centra teritorijā tie atšķiras. Lai pilsētas centrs būtu vizuāli baudāms, tajā nav atļauts izvietot brīvi stāvošus stacionārus reklāmas objektus, kas lielāki par 2,2 metriem. Tā saucamā īslaicīgā reklāma, piemēram, pasākumu reklāma, pilsētas centrā ir atļauta. Nu jau kādu laiku cenšamies izstrādāt koncepciju par liela reklāmas stenda izvietošanu Rīgas ielas un Cēsu ielas krustojuma uzkalniņā zem Valmieras kartes. Šajā stendā savu reklāmu varētu izvietot ikviens interesents. Tiesa, ideju sarežģī vieta, jo turpat atrodas gan iestiklotie «Rīgas vārti», gan jau pieminētā apgleznotā siena, tilts pār Gauju, no cita skatu punkta redzama tirdzniecības galerija «Valleta». Raibuma jau tā netrūkst. Katrā ziņā esošā situācija daudzus neapmierināja. Ceram, ka kopīgi ar jauno Attīstības pārvaldes arhitekti atradīsim risinājumu. Tāpat saistošajos noteikumos paredzēts, ka uz maģistrālēm — Rīgas, Stacijas, Beātes ielas, Matīšu šosejas — ielu sarkano līniju teritorijās nav atļauts izvietot stacionārus objektus ar piesaisti zemei. Izņēmums ir tie objekti, kas izvietoti laikā, kad šie saistošie noteikumi vēl nebija stājušies spēkā, konkrēti līdz 2013. gadam. Jaunus izvietot neļaujam. Ir arī viena jauna nianse. Līdz ar grozījumiem vispārīgajos būvnormatīvos reklāmas ar piesaisti zemei, kas lielākas par 2,5 metriem, tagad pakļaujas būvniecības procesam. Tas nozīmē, ka par šādiem reklāmas objektiem vispirms jāgriežas būvvaldē, jāiziet būvniecības process, un tikai pēc tam, kad saskaņotais stends būs uzbūvēts, konkrētā reklāma jāsaskaņo ar Attīstības pārvaldi.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv