Vasarīgas auto lietas
Rūcamlapas lasītāj, man tev ir divas ziņas. Tā pirmā un ne tik foršā — nesen atkal atvērtajā Rīgas Motormuzejā ieejas biļete pieaugušajam maksā apaļus 10 eiro. Tas nozīmē, ka daudzbērnu ģimenei, kurā vairāki tehnikas lietas reāli apjaust sākuši (virs 6 gadiem) puišeļi un kuras vecāki nav pašmāju jaunbagātnieki, šādai nenoliedzami interesantai ekskursijai naudu nāksies krāt ne vienu mēnesi vien.
Jo 5 eiro vērtībā gan sešgadnieka, gan skolnieka, gan studenta, gan seniora interese par senajiem spēkratiem. Jā, tas nebūs lēti, taču, no otras puses, ekspozīcijas savākšanā no visas pasaules, restaurēšanā un gala beigās arī jaunajā muzeja ēkā ieguldīti daudzi miljoni eiro. Vai par varītēm šīs investīcijas Rīgas Motormuzeja saimniekam CSDD vajadzētu mērkaķa ātrumā censties atpelnīt uz biļešu rēķina — tas jau ir pavisam cits jautājums.
Otrā ziņa ir patīkama. Šī gada pirmajos sešos mēnešos vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta reģistrāciju skaits Latvijā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar analoģisku laika periodu pērn: kopā reģistrēti 9718 spēkrati, par 1650 vairāk nekā 2015. gada pirmajā pusē.
KAUT KAS TUR TOMĒR IR! Angļu auto apskatnieku portālā TTAC, kur par automašīnām tiek rakstīta tikai un vienīgi patiesība (the trouth about cars, saīsināti TTAC), apgalvo, ka šī brīža Latvijā jaunu spēkratu tirgū pirktākais auto Nissan Qashqai ir «mežonīgi populārs Eiropā». Tad kāpēc Latvija lai būtu izņēmums? Vispieticīgākajā versijā ar benzīna dzinēju un manuālo ātrumkārbu šis japānis (vien ar priekšpiedziņu, nevis 4x4) maksā nedaudz virs 17 tūkstošiem eiro, tāds pats variants, taču jau ar dīzeļdzinēju, dabūjams par 20 tūkstošiem. Ja nav klikšķis uz daudzām, iespējams, ikdienā pat nevajadzīgām ekstrām, kāpēc ne? Foto no interneta
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv