Atbildība pret informācijas patērētāju
Mediji tiek uzskatīti par ceturto varu, tai pašā laikā sabiedrības attieksme un citviet radītais priekšstats par žurnālistiku un žurnālistu darbību ir pilnīgi greizs. Par satura radītāju var kļūt ikviens, sasniegt milzīgas auditorijas, tomēr katra atbildības līmenis un ētikas kompass ir atšķirīgs, tāpēc aizvien vairāk runājam par informācijas patērēšanas higiēnu jeb mediju pratību.
Katrs informācijas patērētājs ir atbildīgs par saturu, ko viņš patērē un ar ko dalās. Atceramies to neveiklo situāciju Valmierā, kad īsā laikā plašu auditoriju sasniedza kādas sievietes Facebook ieraksts, kurā nepatiesi bija apgalvots, ka policija bērniem veic Covid-19 testus. Vēlāk pašvaldība lūdza šo sievieti skaidrot nepatiesās informācijas izplatīšanas iemeslus. Arī es pirms dažiem gadiem pēc Maxima lielās traģēdijas esmu saņēmusi zvanus: kas jums tur Valmierā notiek? Maksimai griesti iegāzušies? Kāda viltus lapele bija to publicējusi, un cilvēki dalījās savos sociālajos tīklos. Nezinu, kā citi uztver mediju vai indivīdu radīto saturu, es tam pieeju «ar vēsu prātu».
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv