Lai izdarītu secinājumus, jāsagaida lauku darbi
No 30. oktobra lauksaimniekiem paredzētā dīzeļdegviela, kurai piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi, tiek marķēta. Tā izmantojama traktortehnikā un lauksaimniecības pašgājējmašīnās lauksaimniecības produkcijas ražošanai, lauksaimniecības zemes apstrādei, kā arī tādas meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, un zem zivju dīķiem esošās zemes apstrādei. Iekrāsoto degvielu atļauts izmantot arī lauksaimniecības produkcijas ražotāja saražoto produktu pašpārvadājumiem, ja to veic pats ražotājs vai viņa darbinieks, izmantojot ražotāja kravas automobili, kurā sēdvietu skaits (neskaitot vadītāja sēdvietu) nepārsniedz divas.
VALERIJS MARKINS: «Man Jeru pagasta «Jaunstirnās» ir bioloģiskā saimniecība, kurā līdz šim nodarbojos galvenokārt ar graudkopību. Pamazām klāt nāk arī lopkopība, tādēļ marķētās dīzeļdegvielas kvota pāri nepaliks. Nekādus degvielas uzkrājumus neveidoju, cik nepieciešams, to iegādājos šajā degvielas uzpildes stacijā. Par jauno kārtību būtu lielāks prieks, ja marķēto degvielu varētu izmantot daudzpusīgāk. Tagad sanāk, ka ar to graudus uz kalti varu aizvest, bet uz laboratoriju analīzēm nevaru. Absurds!» Jāņa Līgata foto
Kas ar jauno kārtību pašlaik notiek laukos? Par to saruna ar degvielas tirgotāju, kooperatīvās sabiedrības «Akrona» vadītāju GUNDARU BERGU.Vai degvielas tirgotāji uzreiz ar jaunās kārtības stāšanos spēkā bija gatavi tirgot marķētu dīzeļdegvielu?Tā kā prasību par lauksaimniekiem paredzētās dīzeļdegvielas ar samazināto akcīzes nodokļa likmi marķēšanu jau vairākkārt dažādu apstākļu dēļ atlika un lauksaimnieku organizācijas līdz pēdējam iebilda pret nodomu dīzeļdegvielu iekrāsot, visi, to skaitā arī degvielas tirgotāji, cerēja, ka vasarā noteiktais termiņš — 30. oktobris — tomēr nebūs galīgais. Šoreiz tomēr neatlika!«Akronā» līdz 30. oktobrim centāmies iztirgot pilnīgi visu lauksaimniekiem domāto dīzeļdegvielu, lai krātuve būtu tukša un lai tajā varētu iepildīt nu jau marķēto degvielu. Tā kā degvielas uzpildes stacijas pašas degvielu neiekrāso, to iepērkam no vairumtirgotājiem, kas savās bāzēs to jau ir nokrāsojuši. Diemžēl Latvijā 30. oktobrī tikai viens degvielas vairumtirgotājs bija gatavs realizēt marķētu dīzeļdegvielu. Nācās gaidīt vairākas nedēļas, kamēr arī pārējie vairumtirgotāji pamazām to nodrošināja. Var teikt, ka tikai pēc mēneša jaunā kārtība sāka reāli darboties. Mums, to uzsākot, nevajadzēja jaunas degvielas tvertnes, turpretī vairumtirgotājiem gan bija nepieciešamas papildu tvertnes un pat jauna tehnoloģija degvielas iekrāsošanai. Tās bija tehniskas problēmas un arī jaunas investīcijas, tādēļ pamatoti bija vajadzīgs laiks, lai visu attiecīgi saražotu un sertificētu.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv