Neaizmirsīsim par Dzīvības jostu!
Jā, iespējams, viens otrs no TV skatītājiem un radio klausītājiem jau pikti bubina, ieraudzījis ekrānā vai sadzirdējis ēterā CSDD kampaņas Dzīvības josta sižetu vai džinglu... Apnicīgi? Vai var būt apnicīgs vēl viens atgādinājums par cilvēka dzīvības vērtību?
Statistika, ko ievākusi mūsu pašu mazajā valstiņā sociālo pētījumu aģentūra Latvijas Fakti, ir patiešām skarba — tikai katrs otrais aizmugurē sēdošais piesprādzējas ar drošības jostu. No autovadītājiem drošības jostas lieto 80% gadījumos, viņam blakus sēdošie — 75%. Savukārt CSDD apkopotā statistikas analīze par 2014. gadu liecina, ka gandrīz uz pusi palielinājies bojā gājušo pasažieru skaits, bet par 27% palielinājies to avāriju skaits, kurās iesaistīts viens transportlīdzeklis un kurās bojā gājuši auto vadītāji un pasažieri. Šī tendence turpinās arī 2015. gadā, kad bojā gājuši jau 11 pasažieri.
Tieši tādēļ CSDD kopā ar sadarbības partneriem uzsākusi jaunu kampaņu Dzīvības josta. Tās uzdevums ir uzskatāmi parādīt, kas notiek sadursmes brīdī un kādas var būt sekas, ja aizmugurē sēdošais nelieto drošības jostu; cik smaga kļūst viņa galva un ko ar to var izdarīt?
Raudzīsim, ko par šo tēmu saka nozares profesionāļi — i no Rīgas, i vietējie. Un ieklausīsimies viņos!
Andris Lukstiņš, CSDD valdes priekšsēdētājs: «Ko mēs saprotam ar vārdu avārija? Visbiežāk tā ir automašīnu sadursme ar koku, grāvi, stabu vai citu auto, bet realitātē tā mēdz būt arī cilvēku, kas atrodas vienā automašīnā, sadursme. Piemēram, braucot ar ātrumu 50 kilometri stundā, avārijas brīdī aizmugurējais pasažieris (70 kg) lido virsū priekšā sēdošajam ar triecienu, kas ekvivalents 3,5 tonnām, bet, ja auto brauc ar ātrumu 90 kilometri stundā, tad trieciens pieaug līdz 6,3 tonnām! To var pielīdzināt situācijai, kad, piemēram, zilonis uzkrīt virsū cilvēkam.»
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv