Moskvičs, kas garāks nekā citiem
Šodien man jums visiem, Rūcamlapas lasītāji, ir divas ziņas. Pirmā varbūt bēdīga — Rūcamlapa dodas atvaļinājumā līdz 3. septembrim, kad, ceru, atkal tiksimies. Otrā, priecīgā — šoreiz Rūcamlapas ciemiņš ir vīrs, kurš savā mūžā ar tik daudziem auto pats braucis un arī citiem ļāvis vai neļāvis to darīt, ka ne saskaitīt! Par savu pieredzi ar rūcamajiem stāsta CSDD Valmieras nodaļas priekšnieks VALDIS STIĢIS.
Vai maz zini, cik mašīnas tev pašam visā mūža garumā bijušas?
Nu... Vienubrīd es tā kaislīgi tās mainīju, man visu gribējās pamēģināt. Sākot jau ar pilnu žiguļu klāstu, tad vidusmēra ārzemju mašīnas. Viss jau ir bijis! Patlaban lieliska iespēja auto pamainīt un visus izbaudīt ir mūsu eksāmenu mašīnas. Savā privātā autoparkā diezgan grūti auto izbaudīt no nulles jeb pilnīgi jaunu — parasti jau vidusmēra latvietis satiekas ar piecus līdz desmit gadus vecu automobili, bet, kopā ņemot pa visu Latviju, vidējais vieglā auto vecums ir ap 13 gadiem. Toties mums CSDD eksāmenu mašīnas ir bijušas Toyota Corolla, pat BMW 1. sērija, mums ir bijuši piektie, sestie un septītie golfi, Audi A3... Praktiski visas šī segmenta mašīnas esam izmēģinājuši.
Ikdienā tu brauc ar Audi A3, kam ir automāts. Cik bieži šo auto nākas iedot eksāmenu kārtotājiem, kuriem būs tiesības tikai automāta nišā?
Pērn bija kādi 40 eksāmenu kārtotāji, arī šogad gandrīz vai katru mēnesi kādi divi trīs.
STIPRI LĪDZĪGS. Šis gan nav Valda Stiģa leģendārais viena reisa kārlītis, taču tās pašas markas Moskvič 400. modelis gan. Šādus četru durvju vieglos auto ražoja Maskavā no 1946. gada 4. decembra līdz 1956. gadam (no 1954. gada jau kā 401. modeli), kopā izgatavojot pavisam 216006 sedanus, kā arī vēl gandrīz 14 tūkstošus citu modifikāciju kārlīšus.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv