Apburtais loks Latvijas laukos
Šīs nedēļas sākumā vētrainas diskusijas izraisīja informācija, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) paralēli jaunajam pedagogu darba samaksas modelim strādā pie grozījumiem, kas nosaka, ka vidusskolas klasi var atvērt, sākot no 12 skolēniem, un pēc šī modeļa ieviešanas pašvaldībām varētu nākties slēgt aptuveni 80 vidusskolas
IZM aprēķinu teorētiskā daļa (piemēram, ka optimālais skolēnu skaits vidusskolās, lai tiktu sasniegti labākie rezultāti, ir no 15 līdz 25 audzēkņiem vienā klasē), lai arī ir diskutabla, bet ne vairāk. Ir iespējams noteikt vidējos rādītājus, kādam vajadzētu būt optimālajam vai minimālajam skolēnu skaitam vidusskolās, taču kategoriski apgalvojumi šeit ir nevietā. Runa tomēr ir nevis par skaitļiem, bet gan par cilvēkiem. Nav iemeslu apšaubīt, ka pārmēru mazās vai pārmēru lielās klasēs pastāv tendence pasliktināties skolēnu mācību rezultātiem, tomēr šeit netrūkst daudzu un dažādu izņēmumu. Iespējams, katrs gadījums būtu jāskata atsevišķi, nevis standartizēti.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv