Vērienīgi darbi klusuma režīmā
Šovasar Valmieras pieejās Rīgas un Valkas virzienā, kā arī uz Valmieras apvedceļa un kustības pārvada pār Valmieras — Inčukalna šoseju notiek plaši ceļu rekonstrukcijas darbi. Neapšaubāmi interesanta tēma, ko Liesma, kā tas jau ierasts, varētu iztirzāt sīkāk, pa atsevišķiem posmiem ar to konkrēto problemātiku, līdz pat tehnoloģiskajām niansēm. Nu, vismaz tā, kā to darījām pirms pāris gadiem, kad Binders kopā ar apakšuzņēmējiem strādāja uz tā paša Valmieras — Inčukalna lielceļa alias valsts nozīmes autoceļa A3 abpus Rubenei. Toreiz (2014. gada 25. jūnija Liesmā) VAS Latvijas valsts ceļi Līgumu daļas projektu vadītājs Armands Zvaigzne skrupulozi un profesionāli izklāstīja Liesmai visu no A līdz Z.
Šoreiz viss notiek caur VAS Latvijas valsts ceļi jau vismaz gadu spēkā esošu filtru, kas liedz žurnālistam saņemt aktuālo informāciju no tiešajiem darbu izpildītājiem, liekot visu uzzināt ar kompānijas sabiedrisko attiecību dienesta starpniecību. Tad nu pī-er priekšniece Anna Kononova ir reizē gan Cerbers, kas dod vai, kā šajā gadījumā, nedod žurnālistam atļauju runāt aci pret aci ar visa lielā ceļu darba projekta vadītāju Vilni Burgmani, gan nenoliedzami čakla informācijas sagādātāja un tālāk nogādātāja, nosakot, ko vērts uzzināt vienkāršajiem mirstīgajiem — avīzes lasītājiem. Telefonsarunā nesaņēmis atļauju runāt ar profesionāli uz vietas par viņa uzraudzīto darbu zonā reāli notiekošo, 21. jūnijā nosūtīju komunikāciju kundzei Rīgā savus jautājumus un nenoliedzami operatīvi — jau 22. jūnijā — saņēmu atbildi, ko publicēju vārds vārdā:
«Autoceļa A3 Inčukalns —Valmiera —Igaunijas robeža (Valka) posmā no Rubenes līdz tiltam pār Mellupi (60,20 — 79,45 km) ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu tiek veikti seguma atjaunošanas un pastiprināšanas darbi. Tie sākti 23. maijā, un tiem paredzētas pavisam 300 kalendārās dienas. Būvdarbi paredz vecā seguma reciklēšanu, piejaucot klāt jaunas šķembas un cementu, tādējādi pastiprinot veco pamatu.
PIECARPUS METRU DZIĻUMĀ. Pusceļā starp Valmieras — Inčukalna šosejas krustojumiem ar Limbažu ceļu un Sietiņieža ceļu Bindera vīri otrdien dziļā būvbedrē gatavoja gultni jaunajai caurtekai. Tās garums 24 metri, diametrs 1 metrs, tāds pats kā te bijušajai vecajai caurtekai. Ekskavatoram rakt nav sarežģīti, jo uzbēruma konusu šajā vietā veido smilts, tāpēc arī iebūvējamās caurtekas pēda praktiski ir sausa. Lielākā problēma būs pēc caurtekas iebūves virsū uzbērto grunts slāni tā noveltņot, lai pēc asfaltbetona uzklāšanas jaunajā brauktuvē tieši caurtekas būves zonā nerastos iesēdums.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv