Tikumības grozīšana
Uz kopējā informācijas fona, kuru aizvadītajās dienās veidoja gan baisie notikumi Francijā un Turcijā, gan skaļais Positivus tepat Salacgrīvā, pavisam klusi un mierīgi sabiedrība vismaz publiskajā telpā reaģēja uz faktu, ka piektdien Latvijas valdība bez garām debatēm pieņēma «Audzināšanas vadlīnijas» — noteikumus par tikumisku audzināšanu izglītības iestādēs. Noteikumi faktiski bija vajadzīgi, jo pirms gada Saeima apstiprināja grozījumus Izglītības likumā, līdz ar to jautājums, ko īsti nozīmē grozījumu prasības un vai pedagogam jaunajā mācību gadā kaut kas jāmaina savā darbā, mācību saturā un metožu izmantošanā, ir aktuāls. Gada laikā absurdais apzīmējums «tikumības grozījumi» — it kā pašu tikumību varētu «grozīt» — izpelnījies gana nievu, tomēr iesakņojies kā stereotips. (Starp citu, arī oficiālais jēdziens «izglītojamie», manuprāt, skan nu tā... ierēdnieciski vēsi.)
Vadlīnijās lasāms: izglītības procesā jāveicina ne tikai izpratne par vērtībām un tikumiem, bet arī jānodrošina kritiskās domāšanas un morālās spriestspējas attīstība, kā arī jāmotivē tikumiskai rīcībai; jāveicina izglītojamā izpratne par ģimeni un laulību kā īpaši aizsargājamām vērtībām, ģimenes veidošanu, vecāku lomu un savstarpējām attiecībām ģimenē. Izglītības iestādei ir jāstiprina izglītojamā valstiskuma apziņa, jāveicina pilsoniskā līdzdalība un iniciatīvas, lojalitāte un patriotisms.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv