FDP un pirmsvēlēšanu aģitācija
Kad līdz 13. Saeimas vēlēšanām atlikuši mazāk par diviem mēnešiem, šķiet, diezgan tieši priekšvēlēšanu aģitācijā ar būtiskiem secinājumiem ir iesaistījusies arī Fiskālās disciplīnas padome (FDP). Tie var ietekmēt vēlētājus, kuri 6. oktobrī urnā iemetamā partijas sarakstu izraudzīsies nevis pēc populāriem kandidātiem, partijas skaļuma, bet gan pēc programmās rakstītā. Vairums vēlētājiem vairāk par partiju solījumiem sakārtot, uzlabot, pilnveidot saimniekošanas, valsts pārvaldes un citas jomas daudz svarīgāk ir zināt, ko tās sola naudas lietās. Tādēļ vairākās pasaules valstīs jau ilgāku laiku ir prakse pirms vēlēšanām vērtēt partiju politiskā piedāvājuma fiskālo ietekmi uz valsts budžetu.
Tādu nu arī Latvijā pirms šīm Saeimas vēlēšanām ir mēģinājusi veikt FDP, kas jau 25. aprīlī partijām nosūtīja uzaicinājumus piedalīties aptaujā par fiskālo disciplīnu un fiksēt partiju nodomus turpmākajiem četriem gadiem. «Mūsu lielā cerība, uzsākot šo projektu, bija tāda, ka mēs varētu samazināt populismu priekšvēlēšanu periodā, un populisms mazinās līdz ar to, ka katrai partijai jāparāda, jāuzliek uz papīra, cik daudz naudas viņi novirzīs konkrētu pasākumu realizācijai. Salīdzināt ar bāzes scenāriju, kur viņi mazinās izdevumus un kādās summās, lai varētu pārvirzīt citām prioritātēm, kur palielinās nodokļus vai radīs ieņēmumu avotu, lai segtu šīs vajadzīgās izdevumu prioritātes,» par šo aizsākumu izsakās FDP priekšsēdētājs Jānis Platais.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv