Veiksmīgs piemērs
Liesmas 1. lappusē jau informējām par izglītības un zinātnes ministres vizīti Valmieras 2. vidusskolā. To apmeklēt ministre izvēlējusies, jo mācību iestāde ir veiksmīgs paraugs pārejai uz mācībām valsts valodā.
Mērķu nospraušana
«Man patīk pragmatiskā pieeja. Vislielākais gandarījums ir par to, ka mēs ar ministri paspējām pārrunāt praktiskas dabas jautājumus, problēmas, aktualitātes un izaicinājumus – reālo šī brīža situāciju. Šuplinskas kundze uzklausīja mūsu viedokli par visplašākā spektra jautājumiem. Mēs esam ļoti bagāta izglītības iestāde, kas var pateikt savu viedokli, sākot no pirmsskolas posma un beidzot ar pieaugušo izglītību. Prieks par to, ka mūsu redzējums, viedoklis un bažas vairākās pozīcijās sakrita ar ministres domām. Manuprāt, plānojot turpmāko darbību izglītības jomā, ir jābūt tiešām ļoti pragmatiskiem, rūpīgi izvērtējot gan esošo situāciju, gan plānojot iespējamo līniju, pa kuru mēs varēsim iet četrus piecus gadus uz priekšu. Tieši šo mērķu nospraušana ir vissvarīgākais. Ja mēs zinām mērķi, tad zinām, kur iet. Ja mēs ejam uz tausti, tad gan piere ir sasista, gan rezultāts nav nekāds,» pēc tikšanās ar ministri skaidro Valmieras 2. vidusskolas direktors Andrejs Gluhovs.
Aktuālākie jautājumi, kas vizītes laikā tika pārrunāti, bija par vienvalodību valstī, divvalodību skolā; mācībspēku trūkumu un mācībspēku vecumu; jauno izglītības standartu ieviešanu; likumu grozījumu īstenošanu; skolas reitingu un skolas darba kvalitātes izvērtēšanas sistēmas neobjektivitāti un neelastību; izglītības iestādes darba birokritizāciju; izglītojamo un vecāku pienākumiem un atbildību; reemigrāciju izglītības sistēmā un skolotāju atalgojuma sistēmu.
GANDARĪTI PĒC TIKŠANĀS. Direktora vietniece izglītības jomā (audzināšanas darbā) Jeļena Morozova (no kreisās), direktora vietnieks administratīvi saimnieciskajā darbā Andis Petrusevičs, izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska un direktors Andrejs Gluhovs. Jāņa Līgata foto