«Rūjienas saldējums» – ar starptautiskai sadarbībai atbilstošu identitāti
Virs ražotnes (Anno 1912) ēkas nu lepni plīvo zīmolu «Rūjienas saldējums» un «Mini Melts» karogi, bet pie ārdurvīm informācija vēsta, ka ar ES finansiālo atbalstu nesen īstenota būves atjaunošana, ēkas energoefektivitātes uzlabošana, telpu pārveidošana un pielāgošana ražošanas vajadzībām, kā arī palielinātas saldēšanas jaudas. Par to un vēl citiem jaunumiem plašāk stāsta SIA «Rūjienas saldējums» valdes priekšsēdētājs un īpašnieks IGORS MIEZIS.
Kamēr vēl ir pieejams Eiropas Savienības 40% līdzfinansējums, izmantojām šo iespēju senās ēkas renovācijai. Pilnībā nomainījām visu jumta segumu, kas, kā izrādījās, savulaik bija ļoti nesaimnieciski uzlikts: uz pirmskara skārda jumta divās kārtās bija ar naglām uzsists padomju laika šīferis. Naglu bojājumu dēļ senais skārds vairs nebija izmantojams, tādēļ uzlikām jaunu. Ēkai ielikti jauni logi un durvis, no iekšpuses nosiltinātas sienas. Protams, šāda investīcija uzreiz nedod taustāmu rezultātu ne ražošanā, ne arī pārdošanā, tomēr uzskatījām to par savu neatliekamo mājas darbu, par vērtīgu ilgtermiņa ieguldījumu.
Paralēli ēkas energoefektivitātes un vizuālajiem uzlabojumiem daudz paveicām arī bumbiņu saldējuma «Mini Melts» jaudu dubultošanā. Salikām jaunas slāpekļa vannas, kas tagad ir 2,5 reizes vairāk, nekā bija līdz šim. «Mini Melts» ražošana ir nepārtraukts process, kas nozīmē darbu caurām diennaktīm, bet ar dubultu jaudu to darīt ir ekonomiski pamatotāk un izdevīgāk. Ģeogrāfija un pārdošanas apjomi ar katru gadu palielinās, tādēļ atbilstoši pieprasījumam arī jāorganizē un jānodrošina ražošana. Ar «Mini Meltu» kā joprojām vienīgie šā ASV zīmola ražotāji Eiropā esam pārstāvēti jau 125 valstīs. Pārdošanas vietu skaits tajās ir ļoti dažāds, piemēram, ir valstis ar ļoti plašu šā zīmola tirdzniecības vietu skaitu, bet tajā pašā laikā citviet to ir tikai dažas, piemēram, Holandē tikai divas, Dānijā četras. Pašlaik visai cerīgi uzsākam «Mini Melts» tirdzniecību arī Zviedrijā. Eksporta potenciāls ir milzīgs! Paralēli vairojam arī vietējo tirgu, ik pa laikam arī Latvijā nāk klāt jaunas «Mini Melts» pārdošanas vietas.
Nesen bijām Smiltenē, tur uzņēmuma «Smiltenes piens» firmas veikalā – liela saldējamā vitrīna pilna ar «Mini Melts», pārdevējas zināja teikt, ka pēc šā garduma bērnu ballītēm ar aukstuma somām rokās pircēji braucot pat no Valmieras, Valkas un vēl citurienes. Kāpēc Valmiera joprojām ignorē «Mini Melts»?
Viss ir attieksmē! Tam tomēr jānāk īstajā vietā, laikā un ar īstajiem cilvēkiem. Kamēr vien pie mums nebūs radošās izpausmes brīvības dažādos līmeņos, tikmēr atrast jaunus, saprotošus sadarbības partnerus vieglāk ir Dānijā nekā Latvijā. Piemēram, pagaidām mums tā arī nav izdevies aizklauvēties pie Rīgas zooloģiskā dārza. Esam ļoti pieprasīti jau septiņos populāros un lielos Eiropas zooloģiskajos dārzos, bet tikai ne Rīgā. Tomēr nevienam neko neuzspiežam, jo uzskatām, ka visam vairāk vai mazāk tomēr dabiski ir jāiet savu gaitu. Tas gan: katrs jauns tirgus prasa zināšanas. Joprojām ļoti daudz mācāmies, un arī regulāri ar «Mini Melts» jādodas ārvalstu ceļos pie jau esošajiem un potenciālajiem klientiem.
TRADĪCIJA. Katru pavasari Rūjienā uz tikšanos ierodas uzņēmuma lielākie sadarbības partneri no vairāk nekā 20 valstīm, lai redzētu, kur un kā top populārais gardums. «Rūjienas saldējuma» publicitātes foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv