Svarīgi izlasīto saprast
Lasītprasme Latvijā pasliktinās, un pirms apmēram gada bija ziņa, ka tā jau ir zemākā pēdējo 20 gadu laikā.
Tas nenozīmē, ka pie mums ir vairāk analfabētu, jo lasīt bērni visbiežāk iemācās jau pirmsskolā, bet viņi lasa bez intereses, bez sapratnes. Skolas gados izlasītā neizpratne ietekmē zināšanu novērtējumu visos mācību priekšmetos.
«Ja bērns neizprot matemātikas uzdevumā prasīto, tad viņš neiegūst pozitīvu vērtējumu pat ja konkrēto darbību labi prastu aprēķināt,» paskaidro skolotāji. Kā ģimenēs un skolās aizraut jauno paaudzi lasīt vairāk un to darīt ar izpratni? Rakstnieki teikuši, ka grāmatu lasīšana ir kā moderna trenažieru zāle smadzenēm. Interesants salīdzinājums, bet ne visus motivējošs. Ir vecāki, kuri cenšas pārliecināt, lai bērns, arī pusaudzis lasa kaut piecas minūtes dienā un tad atstāsta izlasīto.
ATSLĒGT TEKSTU palīdz sapratne par trim, četrām lietām, tēliem, kas bijuši svarīgi, lai saturu izprastu un pārstāstītu,» tā latviešu valodas un literatūras skolotāja Aija Dubova. Ārijas Romanovskas foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv