Praktisks atbalsts pedagogiem
Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzija (VPVĢ) kā vadošais partneris īstenoja Erasmus+ projektu «Pedagogu plānošanas prasmes kompetenču izglītībā», piesaistot divas mācību iestādes – Bjørnegård skolu Norvēģijā un I.C.S Pian del Bruscolo Itālijā. Projekta «taustāmākais» rezultāts ir digitālā rokasgrāmata, kas ir angļu un latviešu valodā un pieejama tiešsaistē visiem interesentiem.
Tā kalpos par atbalstu pedagogiem, kā īstenot dažādas pieejas, kā domāt par mācību procesu, konkrētu prasmju mācīšanu, kā arī apkopo dažādas metodes un piemērus praktiskai stundu plānošanai. Augusta izskaņā skolotāji tika iepazīstināti ar gala produktu seminārā, kas norisinājās VPVĢ.
«Visas reformas izglītībā nāk ar lielām idejām, ar ko skolotājam ir jāstrādā un kas viņam ir jādara, bet mēs sajutām, ka pietrūkst konkrētu piemēru, kā tieši viņam ir jādara, ar kādām metodēm un kādiem paņēmieniem darboties. Mēs sajutām, ka daudz kas ir neskaidrs. Kas no tā, ko pedagogi ir darījuši iepriekš, ir tas vērtīgākais, ko ņemt līdzi darbam jaunajā mācību gadā, jo ne jau viss būs pa jaunam. Mums radās ideja, ka vērtīgākais projekta ieguvums būtu veidot rokasgrāmatu, kurā būtu apkopotas konkrētas metodes stundas daļām, jo skolotājiem ir materiāli, dažam atvilktnē, dažam mapēs, bet nav ar tādu ieteikumu, ko tas vairāk veicina. Mēs palīdzējām apkopot tos, kas varbūt doti kādos kursos iepriekš. Elektroniskā rokasgrāmata šobrīd ir pieejama jebkuram skolotājam latviešu un angļu valodā. Ceram, ka tas ir ieguvums skolotājiem. Visā šajā jaunajā pieejā palīdzēt skolotājam praktiski, jo gudru domu un pētījumu ir ļoti daudz, bet, kā skolotājam palīdzēt praktiski, īsti nav,» tā Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas direktore Agita Zariņa.
SEMINĀRĀ Agita Zariņa izskaidroja, kā praktiski lietot radīto rokasgrāmatu, vizuāli parādot, kā sadalīt stundu un ko katrā no daļām/kastītēm «krāmēt» iekšā. E. Kristiņas foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv